Zakelijke Ontwerpen

Visueel Ontwerp voor Business to Business

Voor het MKB

Ik heb al een huisstijl maar wil deze professionaliseren en zo een nieuwe boost geven aan ons bedrijf

Voor ZZP’ers

Ik ben een starter en wil een eenvoudig logo en website voor niet al te veel geld

Bekijk andere diensten

Misschien heb je meer behoefte aan drukwerk, of wil je iets los bestellen?

Typisch Bert.

Typografisch

Op het gebied van typografie weten veel reclamebureaus niet wat ze doen

Typografie, lees meer...

Je gelooft er misschien geen letter van maar toch is het echt waar. Verhalen op jouw website helpen je om met jouw boodschap jouw klanten tot actie aan te zetten. Nou is één ding het schrijven van eerlijke persoonlijke tekst die authentiek is en geloofwaardig overkomt. Maar wat de meeste ondernemers niet door hebben is dat er veel meer achter zit. Neem nou een prentenboek wat je als kind las, Jip&Janneke, Pluk van de Petteflet of Donald Duck en hou dat eens naast jouw favoriete boek of tijdschrift wat je nu leest. Daar heb je toch een heel ander gevoel bij? Nu kost het je misschien moeite om je te zetten tot een goed boek, maar waarom ging het vroeger zo vanzelf? Dat heeft heel veel te maken met de manier van schrijven en de opmaak van de tekst. Jouw prentenboek las je als een trein weg terwijl je lekker op de bank lag, terwijl je nu misschien van jezelf een boek moet lezen en jezelf echt moet pushen. Wat dacht je van de lettergrootte en de regelafstand? En de witmarge of zetspiegel? Romans zijn vaak saai qua opmaak en hebben al helemaal geen plaatjes. Maar dat geldt vaak ook voor veel websites of folders met tekst. Als je dat zelf zou doen zou je zoiets in Arial zetten met lekker vette koppen en een plaatje ernaast. Maar wat als ik je zeg dat zelfs veel reclamebureaus op het gebied van typografie niet weten wat ze doen en dat daar echt kansen liggen. Dat de juiste typografie, dus dat is alles met teksten en lettertypes, ervoor zorgt dat jouw verhaal geloofwaardiger overkomt en makkelijker leest. Vooral op jouw mobieltje. Omdat daar de meeste klanten te vinden zijn. Zo’n kans wil je toch niet laten lopen?

tijdloos

Jouw bedrijf gaat al heel lang mee en dat wil je zo houden ook

Tijdloos, lees meer...

Met een logo wil je niet hopeloos achter de trends aan blijven hollen maar gewoon een statement maken. Jouw bedrijf is gewoon hartstikke goed en gaat echt al langer mee dan vandaag. Dan wil je helemaal geen logo wat na 5 jaar alweer achterhaald is. Je hebt misschien wel met veel moeite een familiebedrijf weten op te bouwen met een interessante geschiedenis. Waarbij je vast een heel leuk verhaal kan vertellen en iets van jouw visie in het logo kwijt kunt. Nou ja, dat laatste mag je aan mij overlaten! Ik vertaal jouw input naar een strak, professioneel logo dat net als jouw bedrijf nog heel lang meegaat!

authentiek

Je bent vast trots op die paar dingen die jij nou net even wat beter doet

Authentiek, lees meer...

Jij bent uniek net als iedereen. Grapje, dat is een beetje flauwe opmerking maar toch kan je dit voor jouw bedrijf misschien ook wel zeggen. Je doet jouw ding en je doet het goed maar je bent net als andere ondernemers één van de zoveel honderden die in dezelfde branche zitten. Tja dan gaat het best lastig worden om op te vallen. Toch zal jij ook vast dingen hebben waarin jij het net weer wat anders doet dan jouw concurrenten. Je bent vast trots op die paar dingen die jij nou net even wat beter doet. Kijk, dat soort dingen moet je nu gaan vertellen. Dat je die dingen erg goed doet en dat niemand anders dat kan zeggen. Zo werkt dat ook met foto’s op jouw website of in een brochure. Hoe wil je opvallen als bedrijf terwijl je van die look-a-like Amerikaanse tandpasta glimlach stockfoto’s gebruikt? Mensen prikken er tegenwoordig echt wel doorheen als je niet authentiek bent. Dat zou jammer zijn toch? Terwijl ze met jou zaken doen en het jouw bedrijf is waar je trots op bent! Dan moet je dat gewoon laten zien. Daar kan ik je mee helpen door foto’s op locatie te maken. Zodat je echte maatwerk fotografie hebt, waarin jij jezelf kan zijn.

zakelijk

Je wilt niet weten hoe vaak een rommelige website een onprofessioneel beeld afgeeft

Zakelijk, lees meer...

Hoe wil je dat klanten naar jou kijken? Wil je dat ze jou serieus nemen? Stel, je hebt een diner met een zakenrelatie. Dan trek je toch je nette kleren aan? Dan pas je je even aan ook al draag je normaal een werkbroek of een spijkerbroek. Als je elkaar vervolgens ontmoet en een hand geeft en gaat zitten, heb je vaak al een indruk van wie die persoon tegenover je is. Dat komt omdat je ongemerkt de ander even screent om een mening te vormen over wat je kan verwachten van deze persoon. Zo geldt het voor de presentatie van jouw bedrijf ook. Jij denkt misschien alleen maar aan dat er tekst en wat plaatjes op jouw website moeten komen, maar ondertussen vormt elke bezoeker onbewust een mening en blijft hij hangen of verlaat de website. Zo snel kan dat gaan. En je wilt niet weten hoe vaak een rommelige website een onprofessioneel beeld afgeeft en jouw geloofwaardigheid aantast. Daarom focus ik op details waardoor jouw hele stijl er gelikt uitziet en je professioneel overkomt. Eerlijk gezegd ben ik wel perfectionistisch, dus er is wel een kans dat het wat langer duurt.. Maar dan heb je echt een uitstraling waar je u tegen zegt!

Recensies

Ik heb Bert ervaren als een origineel designer. Nadat Bert mijn wensen had geïnventariseerd, wist hij mij te verrassen met zijn ideeën. Ik ben dan ook zeer attent met het resultaat en de wijze en voortvarendheid waarmee dit tot stand is gekomen.

Arend de BakkerAdvocaat & Erfrechtspecialist

Het ontwerpen van een nieuw logo heeft Bert goed opgepakt en uitgevoerd. Dankzij het nieuwe logo, met een goed verhaal en het uitwerken van een vernieuwde, frisse huisstijl hebben we de juiste uitstraling van ons bedrijf kunnen realiseren.

Gert van DobbenBedrijfsleider Van Huizen Totaalbouw

Portfolio projecten

Producten

Logo’s

Herkenbaar, simpel, opvallend, uniek

  • Strak
  • Basic
  • Typografisch
  • Visie
  • Inclusief verhaal
  • met moodboard
  • Gebruiksvriendelijk
  • klein te gebruiken
  • Alle mogelijke bestandsformaten
  • Optimaal voor social media
  • Druktechnisch oké
  • Standaard 2 concepten
  • Standaard 2 correctierondes

Websites

Een cleane site die gericht is op verkopen, want een site die alleen maar informatie deelt is weggegooid geld!

Functioneel

  • Doelgerichte site, niet zomaar een online visitekaartje
  • Duidelijke structuur / hiërarchie / sitemap / indeling
  • Efficiënt
  • Wordpress
  • Zelf aanpassingen doen (CMS)
  • Onderhoud
  • Snelheid

Design

  • Online tekstschrijven
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Layout volgens jouw huisstijl
  • Strak
  • Basic
  • Typografisch
  • Coole ontworpen icoontjes
  • Maatwerk fotografie
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goed zichtbaar op elk apparaat (responsive)

Drukwerk

Effectief drukwerk wat de boodschap krachtig overbrengt. Mijn sterke kant ligt bij typografische vraagstukken.

  • Strak
  • Basic
  • Juiste uitstraling van de stijl
  • Voorliefde voor wit en minimalisme
  • Typografisch
  • Visie
  • Functioneel
  • Druktechnisch oké
  • Layout op drukwerk stramien
  • Ruime marges
  • Standaard 1 idee met meerdere uitwerkingen
  • Standaard 2 correctierondes

Profiel

Bert Flier

Visual Designer

Concept denker, ideeën verzinner, sterk in minimalisme, abstractie en Dutch Design. Dat wil zeggen functioneel ontwerp. Typografiefanaat, hobbyfotograaf. Voorliefde voor eten, mode, sport, architectuur en design.

Bekijk het promo filmpje met het interview en lees verder mijn complete verhaal.

Als je het leuk vind kan je op Pinterest zien wat me bezighoudt. Of check de andere social links in het hoofdmenu.

Recent werk

Blijf geïnspireerd, bekijk de meest recente opdrachten op Instagram

[instagram-feed]

Visie

Goed design doet wat het moet doen, is functioneel.
Een tijdloze stijl overstijgt de modegrillen.
Het is pas stijlvol als de details perfect zijn.

Contact

Vrijblijvend afspreken om te sparren over jouw wensen.
Laat jouw gegevens + vraag achter in het formulier of bel of mail me.

Ik probeer binnen 5 werkdagen te reageren op e-mails en het formulier. Op een belletje reageer ik direct, tenzij ik in een creatieve sessie zit. Laat in dat geval een voicemail achter of stuur een appje. Whatsapp en voicemail lees en luister ik dagelijks.

0 + 1 = ?

Grafisch Ontwerp
Logo Ontwerp
Typografie
Webdesign
Visuele identiteit

Veegestelde vragen

Fijn dat je tot zover doorgescrolld hebt! Ik hoop dat je tot nu toe al wat wijzer geworden bent. Toch is het best goed mogelijk dat je nog een andere vraag hebt. Of je wilt me gewoon even spreken omdat je wat anders wilt dan wat je zag. Dat kan heel goed. Bel of mail me dan even. Of laat je telefoonnummer of vraag achter via het formulier, dan kan ik je terugbellen. Want initiatief nemen is soms lastig als je nog niet zo goed weet wat je wilt.

Wat kost het? Kan ik iets zelf doen om geld te besparen?

Wat jij het waard vindt en zolang ik met die prijs akkoord kan gaan. Voor de beeldvorming: je hebt online ontwerp sites waar je door handenvol ontwerpers een logo kan laten maken voor € 200, of iets in die richting. Daarvoor kan ik ook een logo maken maar dat is de meest basic optie die ik bied. Voor veel ZZP’ers is dat al prima. Ben je een MKB bedrijf dan zal je daar niet voldoende aan hebben, omdat zo’n logo geen visie heeft en puur een plaatje is naast jouw naam.

Ja je kan besparen door al goed nagedacht te hebben over wat je precies wilt. Alleen laat alsjeblieft wel een beetje ruimte over voor mijn creativiteit 😉 Anders mag je het zelf komen maken voor niets 😛

Hoelang duurt het?

Hangt ervan af… Elk project is maatwerk en iedereen heeft zulke specifieke wensen dat daar geen standaard antwoord op past. Over het algemeen moet je rekenen met mijn ontwerptijd en jouw nadenk-/verwerkings-/correctietijd. Als jij snel kan schakelen doe ik dat ook, oftewel, de snelheid hangt deels af van jouw reactietijd.

Heel globaal kost een logo mij 2 dagen tijd, maar jij hebt weer tijd nodig om te wennen aan de ontwerpen of om er over na te denken. Zo kom je al gauw op 4 weken uit.

Voor een website is dat al gauw 8 weken.

Voor drukwerk is dat zo divers dat het antwoord nogal varieert. Een boek kan een half jaar kosten, maar een flyer kan in 1 dag. 😉

Hoe werk je?

Lees hierover op de pagina Werkwijze.

Waar werk je?

Meestal thuis.

Waar spreek je af voor overleg?

Meestal bij Van der Valk Hotel Ridderkerk. Zakelijk en niet duur. En ik hou van koffie 😉

Wat kan ik zelf doen?

Nadenken over wat jou drijft en onderscheidend maakt voor een logo en huisstijl. Het kan mij tijd schelen als je zelf al een idee hebt, of als je wat voorbeelden toont van andere bedrijven in jouw branche. Omdat ik daar lang niet altijd van op de hoogte ben.

Nadenken wat het doel wordt van jouw website. Teksten en foto’s aanleveren voor een website.

Voor drukwerk kan je soms al een opzetje in Word aanleveren; echter ik moet dit helemaal omzetten naar een technisch drukbestand in InDesign, dus werk het niet teveel uit alsjeblieft 😉

Download gratis

Een voorbeeld van de inhoud:

Waar je over na moet denken

  • Kan ik dit betalen? Wat is mijn budget, hoe professioneel moet het?
  • Snappen ze mijn wensen? Sluit de stijl aan bij wat je wilt?
  • Gaat de designer mij begrijpen? Heeft hij gewerkt voor soortgelijke klanten als ik?
  • Wat drijft jou (om jouw werk te doen)?
  • Welk probleem los jij op voor je klanten?

Maar ook:

  • Wat voor emoties moet jouw logo oproepen? (Image)
Download nu gratis de Business Branding Briefing Poster.

Een keuzehulp bij de meest essentiële zaken die je moet weten bij het starten van een Branding traject.