XII DESIGN RULES

Je hebt een van onze ontworpen websites gezien. Blijkbaar trok het je aandacht. Als je het goed doet en uitblinkt in wat je doet hoef je niet om aandacht te vragen. Die krijg je dan vanzelf. Misschien eens met ons samenwerken? Hieronder onze filosofie. Zie het als een statement wat verweven is door onze design aanpak. Neem contact op als het je aanspreekt. Of bekijk ons portfolio voor meer moois.

Less is More Boeiende teksten werken beter #KISS: Wij zijn alleen gespecialiseerd in merken. PUNT. Doe leuk werk! Wees geen workaholic! Doe niet normaal. Normaal valt niet op. Echt goed design is net kunst. Zaken doen hoeft niet saai te zijn! Show, don’t tell! Doe het goed. Of niet. Heb lef om anders te doen! Sex $ells

En de 12e regel? Master the rules so you can break them.

Cut The Design Crap

Less is more

Mensen krijgen tegenwoordig ontzettend veel info voor hun kiezen. Teveel om allemaal te verwerken. Dus scrollen of swipen ze snel door jouw site heen. Kijken snel of er iets bij zit waar ze wat aan hebben. Valt er niets op dan zijn ze binnen een paar seconde weer vertrokken. Dus hoe bind je klanten dan aan jou? En op jouw website? Nou de eerste stap is opruimen van overbodige informatie. Kiezen voor minder grafische rommel op jouw website. Mensen snakken tegenwoordig naar eenvoud. Naar minimalisme. Het is een trend, maar wij deden dat al jaren. Nog voor het hip werd waren wij al minimalistisch en zelfs als het straks weer uit gaat blijven wij minimalistisch. Omdat het een bewezen principe is. Het menselijk oog heeft baat aan schoonheid en rust. Dus als jij het oog van jouw bezoekers richt op de juiste dingen, zoals call-to-action buttons of een mooi verhaal, gaat jouw website meer omzet opleveren. Simpel gezegd, “less is more”. Geloof ons maar, wij volgen de top Scandinavian Design Agencies die qua minimalisme wereldwijd bekend staan en zijn er zelfs langsgeweest en hebben daar onze contacten. Alleen dan moet je Noors, Zweeds of Deens kunnen en dat valt niet mee, dus beter schakel je ons in!

Boeiende teksten werken beter...

Tegenwoordig lijkt het helemaal hot te zijn om korte teksten op je website te hebben. Lang is achterhaald. Denken ze. Fout! Het gaat niet over de lengte of aantal woorden. Weet je klanten te boeien? Te entertainen? Stop met boring info! Sorry voor jou maar niemand vind dat echt leuk. Dat betekent soms wel lange teksten. Omdat die psychologisch triggeren en mensen meenemen in jouw verhaal. We laten nonsense weg en focussen op zaken doen is dus anders dan je denkt. Wij vertalen het zo: Laat objectiviteit weg en voeg emotie toe, raak de klant in z’n gevoel en trigger de hebberigheid. Speel in op zijn behoeftes, weet hem aan te spreken op wat hij kan als hij jouw dienst of product heeft. Op wie hij daarmee is. Daarmee ben je enorm gefocust op ‘verkopen’ alleen voelt het niet zo en dat is oké.

#KISS: Wij zijn alleen gespecialiseerd in merken. PUNT.

Houd het simpel. Wij zijn alleen gespecialiseerd in merken. PUNT. Teveel ondernemers hebben teveel aanbod in hun dienstverlening. Dan worden klanten gek! Dus wij scheppen helderheid zodat het gaat om jouw sterke punten.

Doe leuk werk! Wees geen workaholic!

Werken mag ook relaxt zijn en hoeft geen struggle te zijn. Als je doet wat je leuk vind is elke dag een feestje! We laten ons inspireren terwijl we liggen in een hangmatje in het Caraïbisch gebied tussen de palmbomen in de zon, slurpend van een cocktail en met uitzicht op de oceaan. Zo komen we in de juiste vibe voor jouw bedrijf. Daar profiteer jij enorm van!

Doe niet normaal. Normaal valt niet op.

Een waarde van ons is dat we het haten als mensen gewoon willen doen. Doe maar normaal. WTF! #@$ Hoepel gauw op. Wij haten normaliteit. Het is zo ontzettend killing als mensen door maar normaal te moeten doen niet hun potentieel benutten. Wij houden van de diepgang van een bhoedistische monnink tot de inzichten van een romeinse filosoof. We vinden het heerlijk als ondernemers een passie hebben en verlangen naar grootsheid! Omdat wij dat ook hebben. ‘The sky is the limit!’ vinden we klein denken. THERE ARE NO LIMITS! Als we erin geloven zullen we een nieuwe wereld creëeren. Wij filosoferen over jouw visie vanuit wat jou drijft. Wij maken ons zorgen dat de aarde binnen no-time een groot opgewarmd zwembad is, omdat alles opwarmt vanwege de olie industrieën en daardoor de CO2-uitstoot en opkomende derde wereldlanden die dezelfde belachelijke levensstandaard willen krijgen als die wij hier in het Westen hanteren. En dat de olie industrie afgeschaft moet worden. En daarmee de corrupte staat haar aandelen in de olie industrie moet opgeven. En dus mega hypocriet is als ze zegt duurzaam te willen zijn. Dat houd ons bezig!!! Dat is onze visie. Sorry, maar wij zijn niet onuitgesproken. We krijgen graag haters. Omdat dat betekent dat we ergens voor staan. Vanuit wat jou drijft maken we een eerlijk verhaal richting jouw klanten. Dat spreekt ze aan en triggert ze. En dat pennen we in ons notebook terwijl we in onze vibe zitten, net zoals we nu deze tekst op onze MacBooks rammen. Kijk, creatievelingen zijn misschien gek, maar als ze in ‘THE ZONE’ zitten kan je geniaal werk verwachten. En terwijl we nog een biertje achterover tikken krabbelen we dat geniale idee op de achterkant van een bierviltje. Wie zegt dat creativiteit normaal is?! Als je handelt vanuit jouw waarden doe je altijd wat past bij jou. Dat geldt dus ook voor jouw merk! Daarmee stoot je mensen af. Jammer voor hen, maar jij word er beter van!

Echt goed design is net kunst

Als je het niet mooi vind moet je niet bij ons zijn. Wij passen onze stijl niet aan op jouw smaak. Er zijn genoeg klanten die staan te dringen om met ons samen te werken. Echt goed design is net kunst, je hebt er wat mee of je vind het helemaal niets. Bekijk ons portfolio voor de stijl. Wij geloven dat minimalistisch design jou helpt om optimaal te presteren.

Zaken doen hoeft niet saai te zijn!

Hoe minder saaie tekst hoe beter. Niemand gaat die ‘Wij zijn die en die en we doen dat’ Bullshit lezen. Sorry maar dat werkt gewoon niet meer in deze tijd! Mensen moeten tegenwoordig zoveel informatie verwerken dat saaiheid en standaard teksten er gewoon niet meer doorheen komen! Wij weten wat werkt en wat goed voor jou is. Wij zijn rebels en strepen graag saaiheid weg. Werken is leuk, jouw bedrijf is te gek! en zaken doen hoeft niet saai te zijn. Het draait om emoties. Die triggeren. Just let you know…

Show, don’t tell!

Als je grote dromen hebt moet je die wel eerst voor je kunnen zien. Dat heet visualiseren. Door ze eerst voor je te zien kom je op de frequentie van jouw dromen. Waardoor je deze naar je toe trekt. Misschien zweverig, maar wat als het nou gewoon zo werkt?! Wij inspireren ondernemers die willen opvallen en uitblinken en we maken jouw dromen zichtbaar.

Doe het goed. Of niet.

Ik snap dat het een dilemma is. Je start je eigen bedrijf en hebt een beperkt budget. Maar wil je 1 tijdloos logo of 3x bagger werk? Dus dan maar minder geld voor een logo? En dan na 3 jaar al uit je jasje gegroeid zijn omdat het logo te eenpitterig overkomt. Terwijl je ook een lange termijn visie had kunnen aanhouden en vanuit die visie jouw stijl op laten zetten. Kijk ik snap dat ik nu in m’n eigen straatje praat maar soms kan je dingen beter gelijk in één keer goed doen. Logo ontwerpen die minstens 10 jaar meegaan zou de norm moeten zijn! Maar ja niet iedereen beheerst die vaardigheid. Maar besef dat alle grote merken vanaf 1950 die nu nog bestaan, KLM, Shell, De Bijenkorf, Apple, een bijna zo goed als ongewijzigd logo hebben. Lees hierin iets van duurzaamheid, stabiliteit en oog voor tijdloze waarden. Ondanks het snel wijzigende economische klimaat zijn er waarden die altijd blijven bestaan zoals klantgerichtheid, kwaliteit, service. En qua design zijn dat de kleuren zwart & wit, lettertypes zoals Helvetica uit de tijd van het Modernisme, en stilistische logo’s en beeldmerken.

Heb lef om anders te doen!

Je moet lef hebben om niet mee te doen met de rest. Omdat je er niet persé bij wilt horen. Bham! Die zit. Eigenzinnigheid en uniciteit vragen om moed. Om op te staan voor waar je in gelooft. Practice what you preach! Dus bij deze, design trends zien we als getijden. Ze komen en gaan. Net als dat er elke 8 jaar een crisis uitbreekt heb je in de mode ook om de 4-8 jaar dat trends weer terugkomen en het weer in wordt. Met design is dat niet anders. Maar sommige ’trends’ zijn van alle tijden. Minimalisme is nu in 2018 helemaal upcoming in mode, maar eigenlijk ook als een lifestyle. Ik zie het als een natuurlijke tegenhang op de jachtige en overprikkelde tijd. Mensen raken oververmoeid en snakken naar rust. Zie hier het voordeel van minimalisme. Alleen dat wat ertoe doet — het noodzakelijke — blijft over en de rest wordt geëlimineerd. Hoewel soberheid of stoïcisme niet persé synoniem is voor minimalisme. Minimalisme kan ook exclusief zijn. Alleen het is dan de combi van functionaliteit & esthetiek. Schoonheid en praktisch nut.

Sex sells

Marketeers weten dingen mooi te brengen. Wij ook wel. Alleen zonder te pushen tot aankopen. Wat is dan het nut zou je denken? Nou is schoonheid op zichzelf geen doel dan? Sex sells zeiden ze vroeger al, en ja helaas werkt het zo. Een mooi plaatje werkt 100x sneller en effectiever dan een lange tekst. We leven in een beeldcultuur. Het bereiken van perfectie is een streven waar je altijd mee bezig kunt blijven. Daarom is het ook nooit af.. Het kan altijd beter. En is een design in wezen niet meer dan een proces? Het zichtbaar maken van een idee. Als wij verhalen vertellen over jouw merk is dat ook gewoon een proces. Je hebt een beginpunt en ergens waar je uit wilt komen. En wil je mensen binden dan moet je authentiek zijn. Maar ik denk nog meer dat eerlijkheid opweegt boven wat je zegt. Puur en uit het hart. Emoties die klanten met jou laten meevoelen. Die in beweging brengen. Die uitdagen en motiveren. Bij ons geen mooie beloftes en grootspraak, hooguit inspirerende woorden. Diep van binnen gedreven door een brandende passie die tot in de details zichtbaar is.

Time­less Design