Wat moet je schrijven voor je website? Moeite met goede teksten schrijven voor je website? Eigenlijk zijn er 3 grote obstakels waar mijn klanten tegenaan lopen. Wat, hoe en waar ze moeten schrijven? Dus welke inhoud, welke structuur en opbouw en wat voor stijl? Het is vaak een frustrerend proces dat veel meer tijd blijkt […]
Ok, de titel heeft een klein beetje uitleg nodig. Ik heb ooit het vak typografie gehad op de Kunstacademie van een vakidioot waar ik achteraf toch wel van hield. Typografie is het vak van letters en lettertypes (fonts). Hij legde uit dat als je letters leest, dus als het storend is voor je ogen, dat […]
(*maar wel als je de volgende mindset hebt) Ik heb een aantal klanten gehad waarvoor ik hele toffe logo’s mocht ontwerpen. Echt van die logo designs waar ik trots op was en zij ook wild enthousiast waren. Vervolgens vroeg ik om een review zoals ik dat wel vaker doe (en jij als ondernemer ook vaker […]
Een ontwerper of bureau dat eigenlijk toegepaste kunst maakt vraagt om een persoonlijke klik. Het gaat vooral om gevoel. Is het een prettig persoon om mee kennis te maken? Snapt — of beter gezegd — voelt de creatief wat de opdrachtgever bedoelt?
Personal branding is een verlengstuk van wie jij bent. Zakelijk helpt het je om je te profileren. Als je jezelf bent klopt je uitstraling en trek je de mensen aan die je nodig hebt. En vinden mensen jou omdat jij hebt wat zij niet hebben.
Eerst iets over flow. Flow is een begrip wat erop neerkomt dat je opgaat in je werkzaamheden op zo’n manier dat je uitgedaagd wordt op het randje van je kunnen. Dus aan de ene kant de uitdaging van het werk en aan de andere kant jouw competenties, skills en knowhow die je ultiem in kan […]
Hoe doe je je werk goed van 8 tot 5? Doe precies wat er van je verwacht wordt en misschien ietsje meer. En verlaat het bureau precies op tijd om te gaan leven.
Hoe trek je jezelf uit de sleur en zorg je dat je weer geïnspireerd raakt en mooie designs kan opleveren?
Met een huisstijl maak je jouw bedrijf zichtbaar. Maar alleen zichtbaar zijn is niet genoeg. Je wilt de juiste uitstraling hebben zodat je passende klanten aantrekt. En ja, de buitenkant is vaak waarop je beoordeeld wordt…
Looks sells and there’s a good reason for. Why am I saying this? Because I personally hate advertising. Selling stuff you don’t need. Therefor I don’t advertise myself.
Branding is simply said no more than putting your name, your identity on the items you want to promote as yours. Branding is a way of making the difference.
Powerful messages. Meanings. Stories. What makes good motivational communication? How to leave the biggest impact on your receivers?