Bekijk concurrentie en zie wat ze verkeerd doen. Zoek logo’s op binnen jouw branche. Zoek logo’s op van merken die je tof vind (hoeft totaal niet gerelateerd te zijn aan jouw bedrijf, liefst gewoon realistisch), zodat we een idee hebben bij wat jouw persoonlijke voorkeuren zijn. Bijvoorbeeld als je van sporten houdt het Nike logo, of HUGO BOSS, Apple, ik noem maar wat merken die ik zelf tof vind. Ook ontvang ik graag foto’s van jouw producten (al dan niet nog in ontwikkeling) of dienst (indien mogelijk). Dit kun je allemaal vooraf al uitzoeken, ik ga het sowieso van je vragen, dus wil je binnen een maand een nieuwe huisstijl, bereid dit dan alvast voor!
En vervolgens bij de start van een project spreek ik het liefste in real life af met koffie, dit kost een uurtje of ±1-2. Dit zorgt voor de klik en je weet wie je voor je hebt, mij, Bert Flier 😉 Plan dus tijd in voor onderzoek in het beginstadium van een logo ontwerpproces.