Advocaat

De Bakker | Advocaat & Erfrechtspecialist

doel

Juiste uitstraling passend voor een startende advocaat en hem aan bekendheid en het juiste imago helpen.

oplossing

visuele identiteit
drukwerk ontwerp
grafisch ontwerp
webdesign

Advocaat De Bakker benaderde me via LinkedIn met de vraag of ik hem kan helpen aan een huisstijl. We hebben samen een uurtje gezeten en gebrainstormd over het doel, de doelgroep en hoe hij zichzelf in de markt wil zetten. Daarbij hebben we gekeken wat er binnen de advocatuur gedaan wordt en hoe de huisstijl hierbij past, maar toch onderscheidend is.

We hebben een chique uitstraling en moderne stijl ontworpen, passend bij de doelgroep van vermogende erflaters. De website hebben we verrijkt met inhoudelijke visuals en stijlvolle typografie, gericht op de leesbaarheid van veel tekst.

Ik heb Bert ervaren als een origineel designer. Nadat Bert mijn wensen had geïnventariseerd, wist hij mij te verrassen met zijn ideeën. Ik ben dan ook zeer attent met het resultaat en de wijze en voortvarendheid waarmee dit tot stand is gekomen.

Arend de BakkerAdvocaat & Erfrechtspecialist

Op basis van deze input zijn er een aantal voorstellen gemaakt en nadat hij concrete feedback geleverd heeft is het logo nog aangepast naar de definitieve vorm. Daarna volgden de huisstijl onderdelen elkaar snel op en konden we het geheel met grote tevredenheid afronden. Bekijkt u hieronder het proces en eindresultaat.

typografie

De typografie is stijlvol en formeel, daarnaast heeft het gebruik van kleinkapitalen (kleine hoofdletters) een exclusieve uitstraling. Dit past bij de doelgroep van erfgenamen van vaak vermogende erflaters. Verder geven de kleinkapitalen body aan het logo wat de daadkracht van de advocaat weergeeft.

kleuren

De kleuren rosé rood en donkerpaars zijn chique aandoende kleuren, deze passen bij de belevingswereld van de vermogende erfgenamen. Paars is ook wel een kleur van rouw en om daar een tegenhanger aan te geven is rosé rood gekozen.

PMS

690 U

PMS

702 U

PMS

702 U 10%

logo gimmick

Als je de B in het logo een kwartslag naar links draait stelt het een open wetboek voor. Doordat dit ‘logo’ alleen uit tekst bestaat noem je dit een woordmerk.

details

Zoals de initialen ‘DB’ gebruikt worden zie je dat ook bij veel luxe modemerken die zeker door de doelgroep herkend worden. Deze komen in de rest van de huisstijl terug. Voorbeelden zijn Louis Vuitton en Coco Chanel. Dit noem je een monogram.

woordmerk

Typografie heeft de leidende rol. Dit is binnen de advocatuur gewoon.
Daarom zijn we daar niet van afgeweken, maar wel hebben we er een unieke twist op gemaakt zodat het logo onderscheidend is. Doordat er bij alle kapitalen van ‘De Bakker’ een gedeelte weggehaald is toont het logo modern en is er openheid. Met deze gedachte van openheid proberen we de duidelijkheid van zijn benadering weer te geven.

papier

Voor het papier waarop de huisstijl gedrukt is, is gekozen voor exclusief papier met een geribbelde textuur met daarin een watermerk, wat zeker de professionaliteit van zijn werk onderstreept.

website

Advocaat De Bakker had zelf al een website. Hierop hebben we de huisstijl doorvertaald. Denk aan wat codeer werk en visuals. Op de homepage is een grote foto van De Bakker als blikvanger ingezet, wat een mystieke sfeer geeft wat past bij het raadselachtige van een casus. Immers, van te voren is nog niet bekend wat de uitslag wordt. Om duidelijkheid te creëren op een pagina is er bovenaan een visual met het kernbegrip van de tekst. Deze kernbegrippen kan hij zelf aanmaken in Word en uploaden op de website. Zo kan je binnen de website nog verder zoeken voor meer specifieke informatie.