doel
nieuwe huisstijl & website ontwerpen voor energieadviseur
diensten
logo ontwerp
grafisch ontwerp
drukwerk
webdesign
(html, CSS, WordPress)
SEO
UX
(web speed improvement)
Harm Bons leerde ik via via kennen via BNI. Een netwerkclub voor zakelijke relaties. We zijn gestart met een kennismakingsgesprek bij Van der Valk waar we zijn wensen en ideeën bespraken. Na het invullen van onze vragenlijst kon ik aan de slag met de eerste logo concepten.
Een goed logo ontwerp ontstaat niet zomaar. Bij Bert Flier Design hebben we een gestructureerde aanpak om het creatieve proces te sturen. In dit geval zijn we begonnen met een vragenlijst
Onze Werkwijze
- Vragenlijst We hebben een zeer uitgebreide Questionnaire. Hierdoor snijden onze ontwerpen altijd hout! Het zorgt voor effectiviteit en voorkomt dat je na veel ontwerpen besluit dat het niet gaat werken. Zonde van jouw en onze tijd.
- Inspiratie moodboards Creativiteit bouwt altijd voort op wat er al was. Tenzij je God bent. We zoeken dus voorbeelden van vergelijkbare bedrijven en een mix van ideale visuals.
- Illustraties & Symbolen We starten met een minimalistisch, tijdloos icoon toe dat jaren meegaat.
- Lettertypes Daarna voegen we lettertypes toe. De meeste mensen kennen weinig verschillende lettertypes, dus hiermee maken we snel indruk.
- Kleuren Tot slot kiezen we een kleur. Een sterk ontwerp moet ook in zwart-wit goed werken, zodat kleur een extra dimensie toevoegt.
Typografie & Kleuren
De typografie is karakteristiek en modern, met een goede balans tussen opvallen en zakelijkheid.
We gebruikten kleuren zoals oranje, blauw en het hele spectrum ertussenin, die perfect passen bij een energiebedrijf.
Conceptontwikkeling
Op basis van Harm’s feedback verfijnde ik de ontwerpen tot een definitief logo. Het minimalistische ontwerp combineert een karakteristiek font met een oranje-blauw monogram, bestaande uit de i4e lettercombinatie. De oranje en blauwe kleuren suggereren warmte en energie.
Webdesign en SEO
De eerste website had een illustratieve stijl. Deze heeft een jaar of zeven online gestaan. Alleen er werd niet zoveel mee gedaan. Daarom werd het tijd om de website een nieuw design te geven en ook een betere inhoud. Actueler, meer to-the-point en passend bij zijn andere websites, dus meer fotografisch en minder illustratief. Hierdoor is het design doeltreffender, professioneler en responsive, dus goed te bekijken op mobiel. De nieuwe website kreeg een speedboost en werd geoptimaliseerd voor SEO, wat zorgt voor betere zichtbaarheid en prestaties. De focus lag op een “mobile-first approach” zorgen dat de website snel laad en dat het werkt op mobiel.
Hoelang duurt het ontwerpen van een huisstijl of website?
Het ontwerpen duurt ongeveer 1 à 2 maanden. Dit komt door co-creatie, waarbij je actief meedenkt en tijd inplant voor brainstormen, feedbackrondes en het aanleveren van content.
Waarom duurt het zo lang?
De tijdsduur komt door de benodigde bedenktijd en feedbackrondes. Het doel is een origineel en vooruitstrevend ontwerp waar jij tevreden mee bent.
Wat moet ik voorbereiden voor een nieuwe huisstijl of logo?
Bij de start van een project spreek ik het liefste in real life af met koffie, dit kost een uurtje of ±1-2. Dit zorgt voor de klik en je weet wie je voor je hebt, mij, Bert Flier 😉 En plan tijd in voor brainstormen in het beginstadium van een logo ontwerpproces. Maar het grootste gedeelte hiervan komt voor mijn rekening.
Kan ik zelf de content voor de website aanleveren?
Ja, maar houd rekening met ongeveer 16-24 uur werk. Tenzij je makkelijk zelf schrijft en weet hoe je SEO geoptimaliseerde teksten schrijft. Als je dit liever uitbesteedt, kan ik het voor je verzorgen, maar jouw input blijft nodig. Per ±300 woorden reken ik één uur werk à €74,- excl. 21% BTW.
Hoe werk je?
Klik hieronder op de button: “Hoe wij te werk gaan”. Idealiter hanteren we een vaste werkwijze. Dit zorgt ervoor dat het ontwerpproces effectief en efficiënt verloopt. Als in: een duidelijke briefing vooraf zorgt voor minder feedback en wijzigingen later in het proces en is dus fijner werken.
Hoeveel kost het?
Een project zoals i4energy kost ongeveer €3000 voor een origineel huisstijlontwerp, €1500 voor het minimalistische webdesign en €1500 voor de realisatie van een moderne, goed werkende website. Met een focus op UX & SEO. (User Experience en Search Engine Optimization.) Alle prijzen excl. 21% BTW. Klik op “Weten wat het kost” voor meer informatie.
Waarom moet ik bij jou zijn?
Ik verzorg het totaalpakket. Ik ben zowel een generalist als een specialist. Ik ben een expert in logo design en weet dit ook te vertalen naar een goed werkende website (UX & SEO optimized) in de complete uitgevoerde huisstijl. Heb al meer dan 50 logo’s ontworpen, op mijn homepage staan logo’s van klanten, waarvan de overgrote meerderheid door mij ontworpen zijn. Leuk feitje, een aantal door mij ontworpen logo’s gaan al bijna 10 jaar mee, klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties! Ik ben ook opgeleid in Grafisch Vormgeven aan het Grafisch Lyceum Rotterdam en Art Direction aan de Willem de Kooning Academie Rotterdam.
Wat levert het me op? (ROI)
Een moderne, representatieve uitstraling die je helpt bij het aantrekken van nieuwe leads en het verbeteren van je herkenbaarheid. Goede branding maakt je marketing effectiever en helpt je doelgroep beter te targeten.