Winners Mentaliteit

 

EDGE

Vier grafische scholen in Europa zijn een samenwerking gestart en daarvoor moest een visuele uitstraling komen. Voluit: European Design and Graphic Media Education Network. Hier schreven ze een wedstrijd voor uit die wij met veel succes gewonnen hebben.

Alternate

Alternate wilde meer aan reclame doen en daarvoor hebben ze een mascotte bedacht. Deze figuur moest nog een naam krijgen waarvoor ze een wedstrijd uitschreven. Onze inzending werd de winnende naam.

Ixly

Ixly een uitgever van professionele online psychologische testen en vragenlijsten, schreef een wedstrijd uit voor hun nieuwe huisstijl. Uit de meer dan 40 inzendingen werd ons huisstijl ontwerp gekozen.

XII DESIGN RULES

Geen theoretische regels, wel praktische principes voor de juiste richting

Cut The Design Crap

In het kader van deze spreuk zijn alle ‘tekst’-linkjes subtiel verwerkt. Zo zijn bijvoorbeeld de plusjes open te klikken.

Minder zichtbare rommel is meer omzet

Mensen krijgen tegenwoordig ontzettend veel info voor hun kiezen. Teveel om allemaal te verwerken. Dus scrollen of swipen ze snel door jouw site heen. Kijken snel of er iets bij zit waar ze wat aan hebben. Valt er niets op dan zijn ze binnen een paar seconde weer vertrokken. Dus hoe bind je klanten dan aan jou? En op jouw website? Nou de eerste stap is opruimen van overbodige informatie. Kiezen voor minder grafische rommel op jouw website. Mensen snakken tegenwoordig naar eenvoud. Naar minimalisme. Het is een trend, maar wij deden dat al jaren. Nog voor het hip werd waren wij al minimalistisch en zelfs als het straks weer uit gaat blijven wij minimalistisch. Omdat het een bewezen principe is. Het menselijk oog heeft baat aan schoonheid en rust. Dus als jij het oog van jouw bezoekers richt op de juiste dingen, zoals call-to-action buttons of een mooi verhaal, gaat jouw website meer omzet opleveren. Simpel gezegd, “less is more”. Geloof ons maar, wij volgen de top Scandinavian Design Agencies die qua minimalisme wereldwijd bekend staan en zijn er zelfs langsgeweest en hebben daar onze contacten. Alleen dan moet je Noors, Zweeds of Deens kunnen en dat valt niet mee, dus beter schakel je ons in!

Weet je klanten te boeien? Te entertainen? Stop met boring info!

Tegenwoordig lijkt het helemaal hot te zijn om korte teksten op je website te hebben. Lang is achterhaald. Denken ze. Fout! Het gaat niet over de lengte of aantal woorden. Weet je klanten te boeien? Te entertainen? Stop met boring info! Sorry voor jou maar niemand vind dat echt leuk. Dat betekent soms wel lange teksten. Omdat die psychologisch triggeren en mensen meenemen in jouw verhaal. We laten nonsense weg en focussen op zaken doen is dus anders dan je denkt. Wij vertalen het zo: Laat objectiviteit weg en voeg emotie toe, raak de klant in z’n gevoel en trigger de hebberigheid. Speel in op zijn behoeftes, weet hem aan te spreken op wat hij kan als hij jouw dienst of product heeft. Op wie hij daarmee is. Daarmee ben je enorm gefocust op ‘verkopen’ alleen voelt het niet zo en dat is oké.

Houd het simpel. Anders worden klanten gek!

Houd het simpel. Wij zijn alleen gespecialiseerd in merken. PUNT. Teveel ondernemers hebben teveel aanbod in hun dienstverlening. Dan worden klanten gek! Dus wij scheppen helderheid zodat het gaat om jouw sterke punten.

Geld verdienen mag ook relaxt gaan

Werken mag ook relaxt zijn en hoeft geen struggle te zijn. Als je doet wat je leuk vind is elke dag een feestje! We laten ons inspireren terwijl we liggen in een hangmatje in het Caraïbisch gebied tussen de palmbomen in de zon, slurpend van een cocktail en met uitzicht op de oceaan. Zo komen we in de juiste vibe voor jouw bedrijf. Daar profiteer jij enorm van!

Creatievelingen zijn misschien gek

Een waarde van ons is dat we het haten als mensen gewoon willen doen. Doe maar normaal. WTF! #@$ Hoepel gauw op. Wij haten normaliteit. Het is zo ontzettend killing als mensen door maar normaal te moeten doen niet hun potentieel benutten. Wij houden van de diepgang van een bhoedistische monnink tot de inzichten van een romeinse filosoof. We vinden het heerlijk als ondernemers een passie hebben en verlangen naar grootsheid! Omdat wij dat ook hebben. ‘The sky is the limit!’ vinden we klein denken. THERE ARE NO LIMITS! Als we erin geloven zullen we een nieuwe wereld creëeren. Wij filosoferen over jouw visie vanuit wat jou drijft. Wij maken ons zorgen dat de aarde binnen no-time een groot opgewarmd zwembad is, omdat alles opwarmt vanwege de olie industrieën en daardoor de CO2-uitstoot en opkomende derde wereldlanden die dezelfde belachelijke levensstandaard willen krijgen als die wij hier in het Westen hanteren. En dat de olie industrie afgeschaft moet worden. En daarmee de corrupte staat haar aandelen in de olie industrie moet opgeven. En dus mega hypocriet is als ze zegt duurzaam te willen zijn. Dat houd ons bezig!!! Dat is onze visie. Sorry, maar wij zijn niet onuitgesproken. We krijgen graag haters. Omdat dat betekent dat we ergens voor staan. Vanuit wat jou drijft maken we een eerlijk verhaal richting jouw klanten. Dat spreekt ze aan en triggert ze. En dat pennen we in ons notebook terwijl we in onze vibe zitten, net zoals we nu deze tekst op onze MacBooks rammen. Kijk, creatievelingen zijn misschien gek, maar als ze in ‘THE ZONE’ zitten kan je geniaal werk verwachten. En terwijl we nog een biertje achterover tikken krabbelen we dat geniale idee op de achterkant van een bierviltje. Wie zegt dat creativiteit normaal is?! Als je handelt vanuit jouw waarden doe je altijd wat past bij jou. Dat geldt dus ook voor jouw merk! Daarmee stoot je mensen af. Jammer voor hen, maar jij word er beter van!

Als je het niet mooi vind moet je niet bij ons zijn

Als je het niet mooi vind moet je niet bij ons zijn. Wij passen onze stijl niet aan op jouw smaak. Er zijn genoeg klanten die staan te dringen om met ons samen te werken. Echt goed design is net kunst, je hebt er wat mee of je vind het helemaal niets. Bekijk ons portfolio voor de stijl. Wij geloven dat minimalistisch design jou helpt om optimaal te presteren.

Niemand gaat die zakelijke saaie bullshit lezen

Hoe minder saaie tekst hoe beter. Niemand gaat die ‘Wij zijn die en die en we doen dat’ Bullshit lezen. Sorry maar dat werkt gewoon niet meer in deze tijd! Mensen moeten tegenwoordig zoveel informatie verwerken dat saaiheid en standaard teksten er gewoon niet meer doorheen komen! Wij weten wat werkt en wat goed voor jou is. Wij zijn rebels en strepen graag saaiheid weg. Werken is leuk, jouw bedrijf is te gek! en zaken doen hoeft niet saai te zijn. Het draait om emoties. Die triggeren. Just let you know…

jouw droomdoelen bereiken!

Als je grote dromen hebt moet je die wel eerst voor je kunnen zien. Dat heet visualiseren. Door ze eerst voor je te zien kom je op de frequentie van jouw dromen. Waardoor je deze naar je toe trekt. Misschien zweverig, maar wat als het nou gewoon zo werkt?! Wij inspireren ondernemers die willen opvallen en uitblinken en we maken jouw dromen zichtbaar.

logo ontwerpen die minstens 10 jaar meegaan...

Ik snap dat het een dilemma is. Je start je eigen bedrijf en hebt een beperkt budget. Dus dan maar minder geld voor een logo? En dan na 3 jaar al uit je jasje gegroeid zijn omdat het logo te eenpitterig overkomt. Terwijl je ook een lange termijn visie had kunnen aanhouden en vanuit die visie jouw stijl op laten zetten. Kijk ik snap dat ik nu in m’n eigen straatje praat maar soms kan je dingen beter gelijk in één keer goed doen. Logo ontwerpen die minstens 10 jaar meegaan zou de norm moeten zijn! Maar ja niet iedereen beheerst die vaardigheid. Maar besef dat alle grote merken vanaf 1950 die nu nog bestaan, KLM, Shell, De Bijenkorf, Apple, een bijna zo goed als ongewijzigd logo hebben. Lees hierin iets van duurzaamheid, stabiliteit en oog voor tijdloze waarden. Ondanks het snel wijzigende economische klimaat zijn er waarden die altijd blijven bestaan zoals klantgerichtheid, kwaliteit, service. En qua design zijn dat de kleuren zwart & wit, lettertypes zoals Helvetica uit de tijd van het Modernisme, en stilistische logo’s en beeldmerken.

#unfollow design trends omdat we snakken naar rust

Je moet lef hebben om niet mee te doen met de rest. Omdat je er niet persé bij wilt horen. Bham! Die zit. Eigenzinnigheid en uniciteit vragen om moed. Om op te staan voor waar je in gelooft. Practice what you preach! Dus bij deze, design trends zien we als getijden. Ze komen en gaan. Net als dat er elke 8 jaar een crisis uitbreekt heb je in de mode ook om de 4-8 jaar dat trends weer terugkomen en het weer in wordt. Met design is dat niet anders. Maar sommige ‘trends’ zijn van alle tijden. Minimalisme is nu in 2018 helemaal upcoming in mode, maar eigenlijk ook als een lifestyle. Ik zie het als een natuurlijke tegenhang op de jachtige en overprikkelde tijd. Mensen raken oververmoeid en snakken naar rust. Zie hier het voordeel van minimalisme. Alleen dat wat ertoe doet — het noodzakelijke — blijft over en de rest wordt geëlimineerd. Hoewel soberheid of stoïcisme niet persé synoniem is voor minimalisme. Minimalisme kan ook exclusief zijn. Alleen het is dan de combi van functionaliteit & esthetiek. Schoonheid en praktisch nut.

is schoonheid op zichzelf geen doel?

Marketeers weten dingen mooi te brengen. Wij ook wel. Alleen zonder te pushen tot aankopen. Wat is dan het nut zou je denken? Nou is schoonheid op zichzelf geen doel dan? Het bereiken van perfectie is een streven waar je altijd mee bezig kunt blijven. Daarom is het ook nooit af.. Het kan altijd beter. En is een design in wezen niet meer dan een proces? Het zichtbaar maken van een idee. Als wij verhalen vertellen over jouw merk is dat ook gewoon een proces. Je hebt een beginpunt en ergens waar je uit wilt komen. En wil je mensen binden dan moet je authentiek zijn. Maar ik denk nog meer dat eerlijkheid opweegt boven wat je zegt. Puur en uit het hart. Emoties die klanten met jou laten meevoelen. Die in beweging brengen. Die uitdagen en motiveren. Bij ons geen mooie beloftes en grootspraak, hooguit inspirerende woorden. Diep van binnen gedreven door een brandende passie die tot in de details zichtbaar is.

Timeless Design

Uitblinken in eenvoud is een kunst.

Merk

booming business

Creatieve uitwerking die jouw verhaal op alle fronten krachtig overbrengt. Onze kracht ligt in typografische en minimalistische ontwerpen.

  • Strak
  • Basic
  • Juiste uitstraling van de stijl
  • Voorliefde voor wit en minimalisme
  • Pantone drukkleuren
  • Typografisch
  • Visie
  • Functioneel
  • Druktechnisch oké
  • Layout op drukwerk stramien
  • Ruime marges
  • Standaard 3 concepten met uitwerkingen
  • Correctierondes? We gaan net zo lang door totdat jij helemaal tevreden bent!
uitstraling

Logo

Merk van morgen

Minimalistisch, opvallend, origineel, uniek

  • Strak
  • Minimalistisch
  • Typografisch
  • Visie
  • Inclusief verhaal
  • met moodboard
  • Gebruiksvriendelijk
  • klein te gebruiken
  • Alle mogelijke bestandsformaten
  • Optimaal voor social media
  • Druktechnisch oké
  • Standaard 2 concepten
  • Standaard 2 correctierondes
  • 3 Dagen ontwikkelingstijd
essentieel

Site

wow-factor & showcase site

Een cleane site die gericht is op verkopen, want een site die alleen maar informatie deelt is weggegooid geld!

design


  • Online tekstschrijven
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Layout volgens jouw huisstijl
  • Strak
  • Basic
  • Typografisch
  • Coole ontworpen icoontjes
  • Maatwerk fotografie
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goed zichtbaar op elk apparaat (responsive)
zichtbaar

functionaliteit


  • Doelgerichte site, niet zomaar een online visitekaartje
  • Duidelijke structuur / hiërarchie / sitemap / indeling
  • Efficiënt
  • Wordpress
  • Mogelijk om zelf aanpassingen te doen (CMS)
  • Onderhoud
  • Snelheid

projectmanagement


  • 4 Weken ontwikkelingstijd
  • 4 Contactmomenten
  • What You See Is What You Get
  • Feedback op werkend online model

webhosting


  • premium WordPress hosting
  • 24/7 Support
  • SSL beveiliging
  • wereldwijd servers
  • ~25.000 bezoekers per maand

onderhoud


  • 30 back-ups per dag
  • automatische updates
  • beveiligingscheck
  • extra pagina’s op basis van site

Print

indrukwekkend & driedimensionaal

Effectief drukwerk wat de boodschap krachtig overbrengt. Mijn sterke kant ligt bij typografische vraagstukken.

  • Strak
  • Basic
  • Juiste uitstraling van de stijl
  • Voorliefde voor wit en minimalisme
  • Pantone drukkleuren
  • Typografisch
  • Visie
  • Functioneel
  • Druktechnisch oké
  • Layout op drukwerk stramien
  • Ruime marges
  • Standaard 1 idee met meerdere uitwerkingen
  • Standaard 2 correctierondes
uitgesproken

Specificaties

Uitgebreide opsomming van logo’s, websites (meer naar onderen op mobiel) en drukwerk (onderaan op mobiel)

Logo

Minimalistisch, opvallend, origineel, uniek

  • Strak

    Zonder overbodige frutsels

  • Basic

    Eenvoudig maar wel treffend en herkenbaar

  • Typografisch

    Een onderscheidend lettertype doet een hoop goeds! Dit is vaak een onderbelicht aspect, maar juist mijn kracht!

  • Visie

    Niet zomaar wat, maar met jouw toekomstvisie verwerkt in het logo. Het logo kan zegmaar een aantal jaar vooruit en is niet na een paar jaar alweer aan vervanging toe.

  • Inclusief verhaal

    Een leuk en kloppend verhaal wat bij jou past en terug te zien is aan het logo.

  • met moodboard

    Een moodboard legt de sfeer vast die je wilt bereiken. Dat is best een lastige opgave. Op 1 A4’tje krijg je foto’s en plaatjes die passen bij jou en jouw klanten. Helemaal gericht op jouw bedrijf.

  • Gebruiksvriendelijk

    Vierkant of rechthoekig, net waar jij het logo gaat gebruiken. Of allebei. Vierkant voor een profielfoto, of rechthoekig voor de website. Of nog kleiner als favicon. Eigenlijk altijd praktisch.

  • klein te gebruiken

    Als favicon, dus dat logootje wat je klein in je adresbalk ziet of links in het browser tabblad, 16 x 16 pixels, dus dan kan je geen heel ingewikkeld logo hebben. Ook op smartphones in de mobiele internet browser.

  • Geschikt voor e-mail

    Om als e-mailhandtekening toe te voegen. Ook op smartphones.

  • Druktechnisch oké

    Je staat niet voor verrassingen als het gedrukt wordt. Ik kies de kleuren aan de hand van een Pantone kleurenwaaier of gewoon CMYK als het normaal gedrukt wordt. Geen rare verloopjes, daarvoor moet je niet bij mij zijn. Wel als je kwaliteit wilt.

  • Alle mogelijke bestandsformaten

    Wil je een .jpg voor normaal gebruik, een .png voor transparantie bijvoorbeeld op je site, of een .pdf voor vectoren dus oneindig te vergroten, of toch een .ai bestand voor het geval de beletteraar of drukkerij er iets mee wil doen? Alle rechten gaan naar jou zolang het logo ongewijzigd blijft!

  • Optimaal voor social media

    Voor social media moet je logo bijna altijd in een vierkante profielfoto passen. Daar hou ik rekening mee!

  • Standaard 2 concepten

    Ik maak altijd 2 concepten zodat je wat te kiezen hebt. En ook om het betaalbaar te houden. Eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat je meestal al een goed logo hebt met 1 ontwerp. Maar meer ontwerpen zijn altijd mogelijk tegen meerprijs. Tenslotte vraagt het ook creativiteit om meer te kunnen verzinnen, dus gelijk een goede test.

  • Standaard 2 correctierondes

    Omdat het vrij zeldzaam is als het gelijk al in één keer goed is. Gewoon omdat communiceren weleens lastig is. Of omdat we elkaar niet gelijk begrijpen. Maar met 2 correctierondes heb je meestal wel een goed logo. Lukt het dan nog niet dan zijn er meer mogelijk tegen meerprijs. Zo blijft de vanaf prijs laag en kan je zelf kiezen voor meer waarde.

Site

Een cleane site die gericht is op verkopen, want een site die alleen maar informatie deelt is weggegooid geld!

  • Doelgerichte site, niet zomaar een online visitekaartje

    Veel websites zijn een mooi online visitekaartje maar laten je verder niets doen. Dat is zonde want je laat zo ontzettend veel omzet liggen. Juist door bezoekers op te roepen tot actie scoor je nieuwe klanten!

  • Duidelijke structuur / hiërarchie / sitemap / indeling

    Een logisch ingerichte site waarbij je snel vind wat je zoekt. Vaak ontbreekt het website aan een logische structuur en kun je niet snel navigeren.

  • Doorlopend proces van ontwikkeling / scrum / agile

    Een website is een vrij grote klus die niet in één dag gedaan kan worden. Van te voren wordt een bepaald WordPress thema uitgekozen op basis van jouw wensen of eisen. Daarna werken we samen al gaandeweg toe naar het eindresultaat en de website lancering, zodat deze online komt te staan. Dat betekent praktisch dat ik de layout en indeling klaarzet en dat jij dan teksten moet aanleveren en foto’s. Of je laat het mij doen. Dan vraag ik op locatie in een uurtje of één à anderhalf alles om jouw verhaal op papier te krijgen. Waarbij ik de vertaalslag doe naar praktische taal en vakjargon weglaat.

  • Efficiënt

    Het is helemaal niet fijn als mensen lang op jouw website rondhangen. Want dan kunnen ze blijkbaar niet vinden wat ze zoeken. Een goede site laat je zo snel mogelijk doen waarvoor je komt. Daarom zal je eerst een duidelijk doel moeten formuleren voordat je jouw site efficiënt kunt maken.

  • Wordpress

    Wordpress is het meest gebruikte platform en is ook vrij toegankelijk. Al mijn websites draaien op WordPress.

  • Zelf aanpassingen doen (CMS)

    De site wordt jouw eigendom en je kunt zelf alle inhoudelijke dingen aanpassen. Design en gebruiksvriendelijkheids onderdelen blijven onder mijn beheer.

  • Onderhoud

    Het onderhoud kun je al naar wens door mij laten doen. Door middel van een maandelijkse service denk ik met je mee en geef ik aanbevelingen om jouw site te verbeteren. Een website is dan ook nooit af en zal altijd up-to-date moeten blijven.

  • Snelheid

    Ik kan diverse technieken toepassen om jouw site sneller te maken. Daarnaast houd ik daar met het ontwerpen al rekening mee.

  • Online tekstschrijven

    De meeste ondernemers vinden het lastig om hun verhaal op papier te zetten. Dat snap ik, je kan tenslotte niet overal goed in zijn… Voorafgaand aan de start van jouw website plannen we een gesprek in. Daarin stel ik je vragen en hoef je alleen maar op jouw manier te antwoorden. Dat schrijf ik vervolgens uit in een praktische begrijpbare taal die jouw klanten ook begrijpen. Omdat het nogal vaak vergeten wordt dat je met vakjargon jouw klanten afschrikt. Daarom help ik je dus om laagdrempelig te schrijven!

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Met SEO bereik je dat jouw site beter wordt gevonden in Google. Alleen de truc is dat je dat niet persé door Google Adwords doet, of door diverse dure campagnes. Maar door gewoon veel teksten te schrijven op jouw site met goede inhoud. Waarin je kennis deelt. Kennis die waardevol is voor jouw klanten. Waardoor je op den duur vanzelf gevonden wordt door nieuwe klanten.

  • Layout volgens jouw huisstijl

    Je wilt natuurlijk dat de site past bij je logo en verdere huisstijl. Voor zover het mogelijk is trek ik de website op één lijn met de huisstijl. Zodat je ook online een perfecte presentatie hebt!

  • Strak

    Zonder overbodige frutsels

  • Basic

    Eenvoudig maar wel treffend en herkenbaar

  • Typografisch

    Een onderscheidend lettertype doet een hoop goeds! Dit is vaak een onderbelicht aspect, maar juist mijn kracht!

  • Ontworpen icoontjes

    Op maat gemaakt volgens jouw wensen! Geen problemen met copyright en helemaal uniek.

  • Maatwerk fotografie

    Geen stockphotos maar jouw eigen unieke beeldmateriaal. Dit maakt de website onderscheidender en geloofwaardiger dan die van de concurrent. Ik beschik over een professionele spiegelreflexcamera. In diverse door mij gedane projecten is eigen fotografie toegepast, bekijk daarvoor het portfolio.

  • Gebruiksvriendelijk

    Praktisch ingericht voor de doelen die je wilt bereiken. Bijvoorbeeld meer offerteaanvragen en zo meer omzet halen, of sneller navigeren naar de onderdelen die je zoekt.

  • Goed zichtbaar op elk apparaat (responsive)

    Zowel op een smartphone als op een tablet goed zichtbaar. En vooral leesbaar! Dat wordt door relatief veel webdesigners toch nog niet gedaan. Je wilt niet met een leesbril voor je scherm hoeven zitten. Dus gewoon lekker grote lettertypes zodat het voor jouw klanten duidelijk is wat ze moeten doen.

Print

Huisstijldrukwerk, visitekaartjes, eventueel briefpapier en enveloppen (veel gaat digitaal). Verpakkingen, autobelettering, flyers of folders, brochures, tijdschriften, boeken, kalenders.

  • Strak

    Zonder overbodige frutsels

  • Basic

    Eenvoudig maar wel treffend en herkenbaar

  • Juiste uitstraling van de stijl

    Wist je dat de manier hoe je iets weergeeft, van invloed is op de overtuigingskracht van de boodschap?! Daarom maakt het zeker uit welk lettertype je gebruikt, of wat voor foto’s of illustraties je toepast. En of je voor gelikte standaard stockfoto’s gaat of toch kiest voor eerlijkheid en pure eigen fotografie toepast.

  • Voorliefde voor wit en minimalisme

    Feit is gewoon dat een minimalistische uitstraling, dus basic of eenvoudig, tijdlozer oogt en daardoor langer meegaat. Het liefst laat ik een vel papier zo leeg mogelijk. Gewoon omdat ik de witte kleur zo mooi vind! En omdat je dan alle aandacht heb voor het kleine beetje informatie wat er dan wel staat, het liefst in zwart vanwege het contrast en omdat het modern, tijdloos en strak is.

  • Pantone drukkleuren

    Opvallend drukwerk vanwege onderscheidende Pantone kleuren.

  • Typografisch

    Een onderscheidend lettertype doet een hoop goeds! Voor tekstuele, typografische vraagstukken kan je me wakker maken. Veel reclamebureaus beheersen dit niet voldoende. Bekijk mijn site en je ziet het resultaat.

  • Visie

    Niet zomaar wat, maar met een bepaalde filosofie verwerkt in het drukwerk. Bijvoorbeeld dat het functioneel moet zijn. Of dat het vooral de aandacht moet trekken.

  • Functioneel

    Drukwerk heeft altijd een bepaalde functie. Om een boodschap of gevoel over te brengen via papier (of spandoek, gevelbelettering, autobelettering, enzovoorts). Binnen die boodschap heb je prioriteiten: het ene is belangrijker dan het andere. Bijvoorbeeld dat ze contact met je opnemen of dat je aanmeldingen krijgt via de website. Of gewoon jouw verhaal op de juiste manier over laten komen.

  • Druktechnisch oké

    Je staat niet voor verrassingen als het gedrukt wordt. Ik kies de kleuren aan de hand van een Pantone kleurenwaaier of gewoon CMYK als het normaal gedrukt wordt. Geen rare verloopjes, daarvoor moet je niet bij mij zijn. Wel als je kwaliteit wilt.

  • Layout op drukwerk stramien

    Drukwerk moet strak opgemaakt worden, waarbij je niet wil dat tekst niet netjes uitgelijnd staat. Vandaar een stramien. Of raster, grid, net hoe je het noemt. Uitlijning is een middel wat ervoor zorgt dat het optisch lekker oogt.

  • Ruime marges

    Dat zie je nog weleens bij klanten die zelf het drukwerk opmaken in Word: dat er geen afloop is waardoor je witte randen krijgt. Of de tekst staat te dicht op de rand van het drukwerk, waardoor het slechter leest. Daarom zijn ruime marges gewoon een handig middel om mooi drukwerk te maken.

  • Standaard 1 idee met meerdere uitwerkingen

    Voor het drukwerk verzin ik een creatief idee. Vervolgens wordt dat uitgewerkt in een aantal ontwerp voorstellen. Meer ideeën zijn altijd mogelijk tegen meerprijs. Tenslotte vraagt het ook creativiteit om meer te kunnen verzinnen.

  • Standaard 2 correctierondes

    Omdat het vrij zeldzaam is als het gelijk al in één keer goed is. Gewoon omdat communiceren weleens lastig is. Of omdat we elkaar niet gelijk begrijpen. Maar met 2 correctierondes kom je meestal wel een end. Daarna reken ik gewoon een uurtarief voor extra werk, al wordt dat van te voren wel besproken.