Uitblinken in eenvoud is een kunst.

— Bert Flier

Winnaars Mentaliteit

 

EDGE

Vier grafische scholen in Europa zijn een samenwerking gestart en daarvoor moest een visuele uitstraling komen. Voluit: European Design and Graphic Media Education Network. Hier schreven ze een wedstrijd voor uit die wij met veel succes gewonnen hebben.

Alternate

Alternate wilde meer aan reclame doen en daarvoor hebben ze een mascotte bedacht. Deze figuur moest nog een naam krijgen waarvoor ze een wedstrijd uitschreven. Onze inzending werd de winnende naam.

Ixly

Ixly een uitgever van professionele online psychologische testen en vragenlijsten, schreef een wedstrijd uit voor hun nieuwe huisstijl. Uit de meer dan 40 inzendingen werd ons huisstijl ontwerp gekozen.

Logo

Merk van Morgen

Minimalistisch, opvallend, origineel, uniek

  • Strak
  • Minimalistisch
  • Typografisch
  • Visie
  • Inclusief verhaal
  • met moodboard
  • Gebruiksvriendelijk
  • klein te gebruiken
  • Alle mogelijke bestandsformaten
  • Optimaal voor social media
  • Druktechnisch oké
  • Standaard 3 concepten
  • Standaard 3 correctierondes
  • 4 Weken ontwikkelingstijd
Your Visual Core

Merk

Booming Business

Creatieve uitwerking die jouw verhaal op alle fronten krachtig overbrengt. Onze kracht ligt in typografische en minimalistische ontwerpen.

  • Strak
  • Basic
  • Juiste uitstraling van de stijl
  • Voorliefde voor wit en minimalisme
  • Pantone drukkleuren
  • Typografisch
  • Visie
  • Functioneel
  • Druktechnisch oké
  • Layout op drukwerk stramien
  • Ruime marges
  • Standaard 3 concepten met uitwerkingen
  • Correctierondes? We gaan net zo lang door totdat jij helemaal tevreden bent!
Less is more

Print

Indrukwekkend

Effectief drukwerk wat de boodschap krachtig overbrengt. Mijn sterke kant ligt bij typografische vraagstukken.

  • Strak
  • Basic
  • Juiste uitstraling van de stijl
  • Voorliefde voor wit en minimalisme
  • Pantone drukkleuren
  • Typografisch
  • Visie
  • Functioneel
  • Druktechnisch oké
  • Layout op drukwerk stramien
  • Ruime marges
  • Standaard 1 idee met meerdere uitwerkingen
  • Standaard 2 correctierondes
Press to ex-press

Web­site

Massa is kassa

Een cleane site die gericht is op verkopen, want een site die alleen maar informatie deelt is weggegooid geld!

projectmanagement


  • 4 Weken ontwikkelingstijd
  • 4 Contactmomenten
  • What You See Is What You Get
  • Feedback op werkend online model

webdesign


  • Layout volgens jouw huisstijl
  • Strak
  • Basic
  • Typografisch
  • Coole ontworpen icoontjes
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goed zichtbaar op elk apparaat (responsive)

functionaliteit


  • Doelgerichte site, niet zomaar een online visitekaartje
  • Duidelijke structuur / hiërarchie / sitemap / indeling
  • Efficiënt
  • Wordpress
  • Mogelijk om zelf aanpassingen te doen (CMS)
  • Onderhoud
  • Snelheid

content & SEO


  • Online tekstschrijven
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Maatwerk fotografie

webhosting


  • premium WordPress hosting
  • 24/7 Support
  • SSL beveiliging
  • wereldwijd servers
  • ~25.000 bezoekers per maand

onderhoud


  • 30 back-ups per dag
  • automatische updates
  • beveiligingscheck
  • extra pagina’s op basis van site
Mobile Money Maker (M3)

Specific­aties

Uitgebreide opsomming van logo’s, websites (meer naar onderen op mobiel) en drukwerk (onderaan op mobiel)

Logo

Minimalistisch, opvallend, origineel, uniek

  • Strak

    Zonder overbodige frutsels

  • Basic

    Eenvoudig maar wel treffend en herkenbaar

  • Typografisch

    Een onderscheidend lettertype doet een hoop goeds! Dit is vaak een onderbelicht aspect, maar juist mijn kracht!

  • Visie

    Niet zomaar wat, maar met jouw toekomstvisie verwerkt in het logo. Het logo kan zegmaar een aantal jaar vooruit en is niet na een paar jaar alweer aan vervanging toe.

  • Inclusief verhaal

    Een leuk en kloppend verhaal wat bij jou past en terug te zien is aan het logo.

  • met moodboard

    Een moodboard legt de sfeer vast die je wilt bereiken. Dat is best een lastige opgave. Op 1 A4’tje krijg je foto’s en plaatjes die passen bij jou en jouw klanten. Helemaal gericht op jouw bedrijf.

  • Gebruiksvriendelijk

    Vierkant of rechthoekig, net waar jij het logo gaat gebruiken. Of allebei. Vierkant voor een profielfoto, of rechthoekig voor de website. Of nog kleiner als favicon. Eigenlijk altijd praktisch.

  • klein te gebruiken

    Als favicon, dus dat logootje wat je klein in je adresbalk ziet of links in het browser tabblad, 16 x 16 pixels, dus dan kan je geen heel ingewikkeld logo hebben. Ook op smartphones in de mobiele internet browser.

  • Geschikt voor e-mail

    Om als e-mailhandtekening toe te voegen. Ook op smartphones.

  • Druktechnisch oké

    Je staat niet voor verrassingen als het gedrukt wordt. Ik kies de kleuren aan de hand van een Pantone kleurenwaaier of gewoon CMYK als het normaal gedrukt wordt. Geen rare verloopjes, daarvoor moet je niet bij mij zijn. Wel als je kwaliteit wilt.

  • Alle mogelijke bestandsformaten

    Wil je een .jpg voor normaal gebruik, een .png voor transparantie bijvoorbeeld op je site, of een .pdf voor vectoren dus oneindig te vergroten, of toch een .ai bestand voor het geval de beletteraar of drukkerij er iets mee wil doen? Alle rechten gaan naar jou zolang het logo ongewijzigd blijft!

  • Optimaal voor social media

    Voor social media moet je logo bijna altijd in een vierkante profielfoto passen. Daar hou ik rekening mee!

  • Standaard 2 concepten

    Ik maak altijd 2 concepten zodat je wat te kiezen hebt. En ook om het betaalbaar te houden. Eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat je meestal al een goed logo hebt met 1 ontwerp. Maar meer ontwerpen zijn altijd mogelijk tegen meerprijs. Tenslotte vraagt het ook creativiteit om meer te kunnen verzinnen, dus gelijk een goede test.

  • Standaard 2 correctierondes

    Omdat het vrij zeldzaam is als het gelijk al in één keer goed is. Gewoon omdat communiceren weleens lastig is. Of omdat we elkaar niet gelijk begrijpen. Maar met 2 correctierondes heb je meestal wel een goed logo. Lukt het dan nog niet dan zijn er meer mogelijk tegen meerprijs. Zo blijft de vanaf prijs laag en kan je zelf kiezen voor meer waarde.

Site

Een cleane site die gericht is op verkopen, want een site die alleen maar informatie deelt is weggegooid geld!

  • Doelgerichte site, niet zomaar een online visitekaartje

    Veel websites zijn een mooi online visitekaartje maar laten je verder niets doen. Dat is zonde want je laat zo ontzettend veel omzet liggen. Juist door bezoekers op te roepen tot actie scoor je nieuwe klanten!

  • Duidelijke structuur / hiërarchie / sitemap / indeling

    Een logisch ingerichte site waarbij je snel vind wat je zoekt. Vaak ontbreekt het website aan een logische structuur en kun je niet snel navigeren.

  • Doorlopend proces van ontwikkeling / scrum / agile

    Een website is een vrij grote klus die niet in één dag gedaan kan worden. Van te voren wordt een bepaald WordPress thema uitgekozen op basis van jouw wensen of eisen. Daarna werken we samen al gaandeweg toe naar het eindresultaat en de website lancering, zodat deze online komt te staan. Dat betekent praktisch dat ik de layout en indeling klaarzet en dat jij dan teksten moet aanleveren en foto’s. Of je laat het mij doen. Dan vraag ik op locatie in een uurtje of één à anderhalf alles om jouw verhaal op papier te krijgen. Waarbij ik de vertaalslag doe naar praktische taal en vakjargon weglaat.

  • Efficiënt

    Het is helemaal niet fijn als mensen lang op jouw website rondhangen. Want dan kunnen ze blijkbaar niet vinden wat ze zoeken. Een goede site laat je zo snel mogelijk doen waarvoor je komt. Daarom zal je eerst een duidelijk doel moeten formuleren voordat je jouw site efficiënt kunt maken.

  • Wordpress

    Wordpress is het meest gebruikte platform en is ook vrij toegankelijk. Al mijn websites draaien op WordPress.

  • Zelf aanpassingen doen (CMS)

    De site wordt jouw eigendom en je kunt zelf alle inhoudelijke dingen aanpassen. Design en gebruiksvriendelijkheids onderdelen blijven onder mijn beheer.

  • Onderhoud

    Het onderhoud kun je al naar wens door mij laten doen. Door middel van een maandelijkse service denk ik met je mee en geef ik aanbevelingen om jouw site te verbeteren. Een website is dan ook nooit af en zal altijd up-to-date moeten blijven.

  • Snelheid

    Ik kan diverse technieken toepassen om jouw site sneller te maken. Daarnaast houd ik daar met het ontwerpen al rekening mee.

  • Online tekstschrijven

    De meeste ondernemers vinden het lastig om hun verhaal op papier te zetten. Dat snap ik, je kan tenslotte niet overal goed in zijn… Voorafgaand aan de start van jouw website plannen we een gesprek in. Daarin stel ik je vragen en hoef je alleen maar op jouw manier te antwoorden. Dat schrijf ik vervolgens uit in een praktische begrijpbare taal die jouw klanten ook begrijpen. Omdat het nogal vaak vergeten wordt dat je met vakjargon jouw klanten afschrikt. Daarom help ik je dus om laagdrempelig te schrijven!

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

    Met SEO bereik je dat jouw site beter wordt gevonden in Google. Alleen de truc is dat je dat niet persé door Google Adwords doet, of door diverse dure campagnes. Maar door gewoon veel teksten te schrijven op jouw site met goede inhoud. Waarin je kennis deelt. Kennis die waardevol is voor jouw klanten. Waardoor je op den duur vanzelf gevonden wordt door nieuwe klanten.

  • Layout volgens jouw huisstijl

    Je wilt natuurlijk dat de site past bij je logo en verdere huisstijl. Voor zover het mogelijk is trek ik de website op één lijn met de huisstijl. Zodat je ook online een perfecte presentatie hebt!

  • Strak

    Zonder overbodige frutsels

  • Basic

    Eenvoudig maar wel treffend en herkenbaar

  • Typografisch

    Een onderscheidend lettertype doet een hoop goeds! Dit is vaak een onderbelicht aspect, maar juist mijn kracht!

  • Ontworpen icoontjes

    Op maat gemaakt volgens jouw wensen! Geen problemen met copyright en helemaal uniek.

  • Maatwerk fotografie

    Geen stockphotos maar jouw eigen unieke beeldmateriaal. Dit maakt de website onderscheidender en geloofwaardiger dan die van de concurrent. Ik beschik over een professionele spiegelreflexcamera. In diverse door mij gedane projecten is eigen fotografie toegepast, bekijk daarvoor het portfolio.

  • Gebruiksvriendelijk

    Praktisch ingericht voor de doelen die je wilt bereiken. Bijvoorbeeld meer offerteaanvragen en zo meer omzet halen, of sneller navigeren naar de onderdelen die je zoekt.

  • Goed zichtbaar op elk apparaat (responsive)

    Zowel op een smartphone als op een tablet goed zichtbaar. En vooral leesbaar! Dat wordt door relatief veel webdesigners toch nog niet gedaan. Je wilt niet met een leesbril voor je scherm hoeven zitten. Dus gewoon lekker grote lettertypes zodat het voor jouw klanten duidelijk is wat ze moeten doen.

Print

Huisstijldrukwerk, visitekaartjes, eventueel briefpapier en enveloppen (veel gaat digitaal). Verpakkingen, autobelettering, flyers of folders, brochures, tijdschriften, boeken, kalenders.

  • Strak

    Zonder overbodige frutsels

  • Basic

    Eenvoudig maar wel treffend en herkenbaar

  • Juiste uitstraling van de stijl

    Wist je dat de manier hoe je iets weergeeft, van invloed is op de overtuigingskracht van de boodschap?! Daarom maakt het zeker uit welk lettertype je gebruikt, of wat voor foto’s of illustraties je toepast. En of je voor gelikte standaard stockfoto’s gaat of toch kiest voor eerlijkheid en pure eigen fotografie toepast.

  • Voorliefde voor wit en minimalisme

    Feit is gewoon dat een minimalistische uitstraling, dus basic of eenvoudig, tijdlozer oogt en daardoor langer meegaat. Het liefst laat ik een vel papier zo leeg mogelijk. Gewoon omdat ik de witte kleur zo mooi vind! En omdat je dan alle aandacht heb voor het kleine beetje informatie wat er dan wel staat, het liefst in zwart vanwege het contrast en omdat het modern, tijdloos en strak is.

  • Pantone drukkleuren

    Opvallend drukwerk vanwege onderscheidende Pantone kleuren.

  • Typografisch

    Een onderscheidend lettertype doet een hoop goeds! Voor tekstuele, typografische vraagstukken kan je me wakker maken. Veel reclamebureaus beheersen dit niet voldoende. Bekijk mijn site en je ziet het resultaat.

  • Visie

    Niet zomaar wat, maar met een bepaalde filosofie verwerkt in het drukwerk. Bijvoorbeeld dat het functioneel moet zijn. Of dat het vooral de aandacht moet trekken.

  • Functioneel

    Drukwerk heeft altijd een bepaalde functie. Om een boodschap of gevoel over te brengen via papier (of spandoek, gevelbelettering, autobelettering, enzovoorts). Binnen die boodschap heb je prioriteiten: het ene is belangrijker dan het andere. Bijvoorbeeld dat ze contact met je opnemen of dat je aanmeldingen krijgt via de website. Of gewoon jouw verhaal op de juiste manier over laten komen.

  • Druktechnisch oké

    Je staat niet voor verrassingen als het gedrukt wordt. Ik kies de kleuren aan de hand van een Pantone kleurenwaaier of gewoon CMYK als het normaal gedrukt wordt. Geen rare verloopjes, daarvoor moet je niet bij mij zijn. Wel als je kwaliteit wilt.

  • Layout op drukwerk stramien

    Drukwerk moet strak opgemaakt worden, waarbij je niet wil dat tekst niet netjes uitgelijnd staat. Vandaar een stramien. Of raster, grid, net hoe je het noemt. Uitlijning is een middel wat ervoor zorgt dat het optisch lekker oogt.

  • Ruime marges

    Dat zie je nog weleens bij klanten die zelf het drukwerk opmaken in Word: dat er geen afloop is waardoor je witte randen krijgt. Of de tekst staat te dicht op de rand van het drukwerk, waardoor het slechter leest. Daarom zijn ruime marges gewoon een handig middel om mooi drukwerk te maken.

  • Standaard 1 idee met meerdere uitwerkingen

    Voor het drukwerk verzin ik een creatief idee. Vervolgens wordt dat uitgewerkt in een aantal ontwerp voorstellen. Meer ideeën zijn altijd mogelijk tegen meerprijs. Tenslotte vraagt het ook creativiteit om meer te kunnen verzinnen.

  • Standaard 2 correctierondes

    Omdat het vrij zeldzaam is als het gelijk al in één keer goed is. Gewoon omdat communiceren weleens lastig is. Of omdat we elkaar niet gelijk begrijpen. Maar met 2 correctierondes kom je meestal wel een end. Daarna reken ik gewoon een uurtarief voor extra werk, al wordt dat van te voren wel besproken.