Leiding nemen, kansen zien, van start gaan.

Even een korte uitleg. Een logo is vaak het uitgangspunt van een huisstijl. Hier zit onze kracht in en het is ook de basis die gewoon moet kloppen. Daarop bouwen we verder met de rest van de huisstijl zoals briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, folders, brochures, advertenties, gevelbelettering van je pand, busbelettering van je bestelbussen of trailers, kortom vrij veel dus.

Onder een Huisstijl (Engels: branding) of Visuele Identiteit valt in principe alles aan drukwerk en visuele uitingen waarmee jij je zichtbaarheid van je bedrijf op de kaart zet.

Re—Brand Visual Identity

Je hebt 10 man in dienst en je branding ziet eruit als een ZZP’er.

Wanneer: Als je al naamsbekendheid hebt, een poos in het vak zit, maar het tijd is voor een professionaliseringsslag omdat je bedrijf uit de klauwen gegroeid is en jouw uitstraling niet achter kan blijven.

Innovator

Exclusief, stijlvol

  • Strak
  • Minimalistisch
  • Typografisch
  • Visie
  • Inclusief verhaal
  • met moodboard
  • Gebruiksvriendelijk
  • klein te gebruiken
  • Alle mogelijke bestandsformaten
  • Optimaal voor social media
  • Druktechnisch oké
  • Standaard 3 concepten
  • Standaard 3 ontwerpen
  • Standaard 3 correctierondes
  • 6 Dagen ontwikkelingstijd

Prijs

2997

excl. 21% BTW

*Meerwerk, wat niet hierboven vermeld staat, is op uurbasis.

High—End Brand

Je logo past niet op social media, je krijgt low-budget klanten die je liever ziet gaan dan komen en wilt door je branding dit beter uitstralen.

Wanneer: Als je nog het logo hebt waar je ooit, jaren terug, mee begonnen bent, maar je hele bedrijf op een hoger plan wil tillen.

Futuristisch

Onderscheidend, herkenbaar

  • Strak
  • Minimalistisch
  • Typografisch
  • Visie
  • Inclusief verhaal
  • met moodboard
  • Gebruiksvriendelijk
  • klein te gebruiken
  • Alle mogelijke bestandsformaten
  • Optimaal voor social media
  • Druktechnisch oké
  • Standaard 1 concept
  • Standaard 3 ontwerpen
  • Standaard 3 correctierondes
  • 3 Dagen ontwikkelingstijd

Prijs

997

excl. 21% BTW

*Meerwerk, wat niet hierboven vermeld staat, is op uurbasis.

New—Start Logo

Je hebt een logo via Fiverrr en je ziet opeens iemand anders met hetzelfde logo en een iets andere naam. Dan weet je dus dat je niet onderscheidend bent.

Wanneer: Als je start als ZZP’er en je neemt geen genoegen met een standaard logo gemaakt bij online sites.

Timeless

Strak, less is more

  • Strak
  • Minimalistisch
  • Typografisch
  • Geen Visie
  • Geen verhaal
  • Geen moodboard
  • Gebruiksvriendelijk
  • klein te gebruiken
  • Alle mogelijke bestandsformaten
  • Optimaal voor social media
  • Druktechnisch oké
  • Standaard 1 concept
  • Standaard 1 ontwerp
  • Standaard 2 correctierondes
  • 1 Dag ontwikkelingstijd

Prijs

777

excl. 21% BTW

*Meerwerk, wat niet hierboven vermeld staat, is op uurbasis.

Uitleg lijst Design begrippen

  • Strak

    Dutch Design: Functioneel en Less is More

  • Minimalistisch

    Hoe minder hoe beter!

  • Typografisch

    Bij meeste bedrijven is typografie een ondergeschoven kindje; niet bij ons!

  • Visie

    Jouw missie en visie zichtbaar in je logo (als je het verhaal weet)

  • Inclusief verhaal

    Of motivatie, wat maakt dat het er zo en zo uitziet?

  • met moodboard

    Sfeer, beleving, dat is tegenwoordig cruciaal

  • Gebruiksvriendelijk

    In vaktermen UX design, oftewel; voor een mobiele website heb je een ander logo nodig dan op een briefpapier.  Dus verschillende versies, liggend, staand, met plaatje, zonder plaatje, alleen tekst, alleen beeld, enz.

  • klein te gebruiken

    Responsive logo in meerdere afmetingen

  • Alle mogelijke bestandsformaten

    Alle gangbare bestandsformaten zijn mogelijk; vector (.AI, .EPS, .PDF) of pixel (.JPEG, .PNG, .GIF). En meer…

  • Optimaal voor social media

    Past het in een vierkant of cirkel?

  • Druktechnisch oké

    Het kan er fancy uitzien, maar kan je het ook drukken? Veel ‘wannabe-ontwerpers’ maken dingen die online op een scherm er heel cool uitzien, maar niet te drukken zijn… Met mijn 3 jaar DTP geschiedenis bij een drukkerij weet ik hier een antwoord op.

  • Standaard 1-3 concepten

    3 Verschillende richtingen dus. Een concept is eigenlijk een idee. Hoe fijn het ook lijkt om gelijk een logo te laten maken, hoe minder je later echt kan terugvallen op een goede basis gedachte. Alles staat of valt hiermee. Het geeft een koers aan je hele merk.

  • Standaard 1-3 Ontwerpen

    Verschil met concept is dat een ontwerp een praktische (concrete) invulling is van een idee (concept).

  • Standaard 3 correctierondes

    Om niet nodeloos heen-en-weer te mailen en bellen en daarmee teveel tijd kwijt te zijn aan details. Om dit te voorkomen heb ik van te voren een intake door middel van een vragenlijst. Hiermee voorkom ik dat we langs elkaar heen praten en we daar dus tijd aan verspillen. Afstemming is essentieel voor een goede samenwerking!

  • 1-6 Dagen ontwikkelingstijd

    Ik zeg bewust ontwikkelingstijd. In de praktijk moet jij er als klant ook nog over nadenken, om de knoop door te hakken. Tijd nemen voor feedback. Dit verschilt per klant. Ik heb klanten die gelijk met het eerste voorstel verkocht zijn (makkie dus) en klanten waar ik soms na 10x nog niet het juiste logo heb ontworpen. Dit heeft ook met afstemming te maken. Een logo ontwerpen is een creatief proces wat tijd kost vandaar dus dat het in de praktijk zelden in 5 dagen af is. Ik kan een logo maken in een uur als het moet, alleen dan zit er niet die hele filosofie achter, is het afgeraffeld en zie je duidelijk verschil.

veelgestelde vragen

Sprak dit project je aan maar vraag je jezelf af of dit ook voor jou mogelijk is?

Misschien heb je nog een aantal bezwaren die je tegenhouden om een nieuwe huisstijl te laten ontwerpen; Zoals:

  1. Hoelang duurt het ontwerpen van een huisstijl?
    ± 1 Maand. Tegenwoordig beginnen we niet aan een opdracht voordat klanten betaald hebben en onze 3 questionnaires ingevuld hebben. Het ontwerpen zelf duurt niet zo lang maar klanten vergeten dat ze actief mee moeten denken en dus die tijd in moeten plannen. Daarom gaat er na een ontwerp van mij vaak wel een week voorbij voordat er een reactie komt. Dus dit is inclusief bedenktijd (incubatietijd, de tijd die jij nodig hebt om te wennen aan een origineel vooruitstrevend idee en dit te laten landen), feedbackrondes en optimalisatie tot eindresultaat.
  2. Hoe werk je?
    Zie hieronder “Hoe wij te werk gaan”.
  3. Hoeveel kost het?
    Klik hieronder op de knop “Weten wat het kost”. Dit project heeft ongeveer €3000 gekost, daarvoor heb je een originele ontworpen huisstijl en een eenvoudige moderne website in jouw huisstijl.
  4. Waarom moet ik bij jou zijn?
    Ik ben logo design expert en weet de branding ook perfect te vertalen naar een goed werkende strakke originele website in de complete uitgevoerde huisstijl. Daarbij verzorg ik het totaalpakket waarin ik samenwerk met andere experts die ook tot de top in hun vakgebied behoren. Ik ben ook opgeleid in Grafisch Ontwerp en Art Direction. Inmiddels staat de teller op meer dan 50 logo ontwerpen, op de homepage staan logo’s van klanten waarvan de overgrote meerderheid ons werk is. Leuk feitje, een aantal door mij ontworpen logo’s gaan in 2025 al 10 jaar mee, klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties!
  5. Wat levert het me op?
    Zie 4, maar ook een representatief moderne uitstraling. Het helpt je om jezelf makkelijker te presenteren voor nieuwe leads. De drempel wordt verlaagd om contact op te nemen en je herkenbaarheid neemt toe. Kortom super waardevol als je een groter publiek wilt aanspreken of als je je juist meer op een nichemarkt wilt richten en je doelgroep beter wilt targeten.

(Nog meer) weten wat nodig is om je voor te bereiden op een nieuwe huisstijl of logo?

Ik bied expertise in complete high–end branding trajecten waarin ik alles verzorg samen met gespecialiseerde freelancers; van fotografie, copywriting tot logo- en webdesign, met oog voor detail, optimalisatie en altijd denkend vanuit het grotere geheel. Zodat in alles de rode draad (branding) consistent en tot in de puntjes perfect is. Klanten zoals RQCK® , De Bakker Advocaten, Van Huizen Totaalbouw zijn onze sweet spot, voel jij je aangesproken?

Hoelang duurt het ontwerpen van een huisstijl of website?

Het ontwerpen duurt ongeveer 1 à 2 maanden. Dit komt door co-creatie, waarbij je actief meedenkt en tijd inplant voor brainstormen, feedbackrondes en het aanleveren van content.

Kunnen we versneld een huisstijl laten ontwerpen?

Het kan binnen 1 maand, we gaan er vanuit dat je daarvoor het totaalbedrag vooruitbetaald. Ook verwachten we dat je onze 3 questionnaires ingevuld teruggestuurd hebt voordat we beginnen. Alleen binnen die voorwaarden wordt een oplevertijd van 1 maand gerealiseerd. De praktijk wijst echter uit dat klanten onvoorbereid bij ons komen. Dat is niet erg maar daardoor is een huisstijl binnen 1 maand moeilijk haalbaar. De tijdsduur komt door de benodigde bedenktijd en feedbackrondes. Het doel is een origineel en vooruitstrevend ontwerp waar jij tevreden mee bent. Je hebt het dus zelf in de hand.

Wat moeten we voorbereiden voor een nieuwe huisstijl of logo?

Bekijk concurrentie en zie wat ze verkeerd doen. Zoek logo’s op binnen jouw branche. Zoek logo’s op van merken die je tof vind (hoeft totaal niet gerelateerd te zijn aan jouw bedrijf, liefst gewoon realistisch), zodat we een idee hebben bij wat jouw persoonlijke voorkeuren zijn. Bijvoorbeeld als je van sporten houdt het Nike logo, of HUGO BOSS, Apple, ik noem maar wat merken die ik zelf tof vind. Ook ontvang ik graag foto’s van jouw producten (al dan niet nog in ontwikkeling) of dienst (indien mogelijk). Dit kun je allemaal vooraf al uitzoeken, ik ga het sowieso van je vragen, dus wil je binnen een maand een nieuwe huisstijl, bereid dit dan alvast voor!

En vervolgens bij de start van een project spreek ik het liefste in real life af met koffie, dit kost een uurtje of ±1-2. Dit zorgt voor de klik en je weet wie je voor je hebt, mij, Bert Flier 😉 Plan dus tijd in voor onderzoek in het beginstadium van een logo ontwerpproces.

Kunnen we zelf de content voor de website aanleveren?

Ja, zelfgemaakte foto’s ontvangen we het liefste van jou. Houd er wel rekening mee dat onprofessionele foto’s een onprofessioneel resultaat geven. Zelfde met teksten, je kan je eigen teksten schrijven maar houd rekening met ongeveer 16-24 uur werk (indicatie van 2 à 3 dagen eraan zitten). De meeste ondernemers zijn hier niet goed in en lopen hier op vast!

Tenzij je makkelijk zelf schrijft en weet hoe je SEO geoptimaliseerde teksten schrijft. Als je dit liever uitbesteedt, kan ik het voor je verzorgen, maar jouw input blijft nodig. Per ±300 woorden reken ik één uur werk à €74,- excl. 21% BTW. Gemiddeld een paar A4’tjes teksten laten schrijven kost je ongeveer €800-1000,- exclusief 21% BTW.

Een fotoshoot van jou/team/bedrijf/producten kost ook al gauw €1000+.

Dit alles ter indicatie…

Hoe werk je?

Klik hieronder op één van de 10 stappen om meer te lezen (je gaat naar dat betreffende onderdeel op de pagina werkwijze). Idealiter hanteren we een vaste werkwijze. Dit zorgt ervoor dat het ontwerpproces effectief en snel verloopt. Als in: een duidelijke briefing vooraf zorgt voor minder feedback en wijzigingen later in het proces en is dus fijner werken.

Waar moeten we qua kosten aan denken?

Een high–end branding project zoals RQCK® kan al vanaf €997 voor een origineel huisstijlontwerp, €2960 voor het minimalistische webdesign en de realisatie van een moderne, goed werkende website. Met een focus op UX & SEO. (User Experience en Search Engine Optimization.) Alle prijzen excl. 21% BTW. Klik op “Weten wat het kost” voor meer informatie.

Waarom zouden we voor jou moeten kiezen?

Ik verzorg het totaalpakket. Ik ben zowel een generalist als een specialist. Ik ben een expert in logo design en weet dit ook te vertalen naar een goed werkende website (UX & SEO optimized) in de complete uitgevoerde huisstijl. Heb al meer dan 50 logo’s ontworpen, op mijn homepage staan logo’s van klanten, waarvan de overgrote meerderheid door mij ontworpen zijn. Leuk feitje: in 2025 bestaan een aantal logo’s 10 jaar, dat pleit voor minimalisme en tijdloosheid. Klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties! Vandaar dat het een duurzame investering is die over de langere termijn je herkenbaarheid verhoogt, omdat je logo hetzelfde blijft en niet aan trends gebonden is en dus niet uit de mode gaat. Ik ben ook opgeleid in Grafisch Vormgeven aan het Grafisch Lyceum Rotterdam en Art Direction aan de Willem de Kooning Academie Rotterdam.

 

Wat levert het ons op in de lange termijn? (ROI)

Een moderne, representatieve uitstraling die je helpt bij het aantrekken van nieuwe leads en het verbeteren van je herkenbaarheid. Goede branding maakt je marketing effectiever en helpt je doelgroep beter te targeten.

Leuk feitje: in 2025 bestaan een aantal klantenlogo’s 10 jaar!, dat pleit voor minimalisme en tijdloosheid. Klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties! Vandaar dat het een duurzame investering is die over de langere termijn je herkenbaarheid verhoogt, omdat je logo hetzelfde blijft en niet aan trends gebonden is en dus niet uit de mode gaat.

Wil je weten wat ik voor jou kan doen?

Neem contact op via de website, zie hieronder of stuur mij een InMail via LinkedIn. Of bel gewoon ouderwets, ’s ochtends neem ik de telefoon niet op, dus je bent gewaarschuwd. Werkuren zijn tussen 11-20.00 uur…