Even een korte uitleg. Een logo is vaak het uitgangspunt van een huisstijl. Hier zit onze kracht in en het is ook de basis die gewoon moet kloppen. Daarop bouwen we verder met de rest van de huisstijl zoals briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, folders, brochures, advertenties, gevelbelettering van je pand, busbelettering van je bestelbussen of trailers, kortom vrij veel dus.
Onder een Huisstijl (Engels: branding) of Visuele Identiteit valt in principe alles aan drukwerk en visuele uitingen waarmee jij je zichtbaarheid van je bedrijf op de kaart zet.
Re—Brand Visual Identity
Je hebt 10 man in dienst en je branding ziet eruit als een ZZP’er.
Wanneer: Als je al naamsbekendheid hebt, een poos in het vak zit, maar het tijd is voor een professionaliseringsslag omdat je bedrijf uit de klauwen gegroeid is en jouw uitstraling niet achter kan blijven.
Innovator
Exclusief, stijlvol
- Strak
- Minimalistisch
- Typografisch
- Visie
- Inclusief verhaal
- met moodboard
- Gebruiksvriendelijk
- klein te gebruiken
- Alle mogelijke bestandsformaten
- Optimaal voor social media
- Druktechnisch oké
- Standaard 3 concepten
- Standaard 3 ontwerpen
- Standaard 3 correctierondes
- 6 Dagen ontwikkelingstijd
Prijs
2997
excl. 21% BTW
*Meerwerk, wat niet hierboven vermeld staat, is op uurbasis.
High—End Brand
Je logo past niet op social media, je krijgt low-budget klanten die je liever ziet gaan dan komen en wilt door je branding dit beter uitstralen.
Wanneer: Als je nog het logo hebt waar je ooit, jaren terug, mee begonnen bent, maar je hele bedrijf op een hoger plan wil tillen.
Futuristisch
Onderscheidend, herkenbaar
- Strak
- Minimalistisch
- Typografisch
- Visie
- Inclusief verhaal
- met moodboard
- Gebruiksvriendelijk
- klein te gebruiken
- Alle mogelijke bestandsformaten
- Optimaal voor social media
- Druktechnisch oké
- Standaard 1 concept
- Standaard 3 ontwerpen
- Standaard 3 correctierondes
- 3 Dagen ontwikkelingstijd
Prijs
997
excl. 21% BTW
*Meerwerk, wat niet hierboven vermeld staat, is op uurbasis.
New—Start Logo
Je hebt een logo via Fiverrr en je ziet opeens iemand anders met hetzelfde logo en een iets andere naam. Dan weet je dus dat je niet onderscheidend bent.
Wanneer: Als je start als ZZP’er en je neemt geen genoegen met een standaard logo gemaakt bij online sites.
Timeless
Strak, less is more
- Strak
- Minimalistisch
- Typografisch
- Geen Visie
- Geen verhaal
- Geen moodboard
- Gebruiksvriendelijk
- klein te gebruiken
- Alle mogelijke bestandsformaten
- Optimaal voor social media
- Druktechnisch oké
- Standaard 1 concept
- Standaard 1 ontwerp
- Standaard 2 correctierondes
- 1 Dag ontwikkelingstijd
Prijs
777
excl. 21% BTW
*Meerwerk, wat niet hierboven vermeld staat, is op uurbasis.
Uitleg lijst Design begrippen
- Strak
Dutch Design: Functioneel en Less is More
- Minimalistisch
Hoe minder hoe beter!
- Typografisch
Bij meeste bedrijven is typografie een ondergeschoven kindje; niet bij ons!
- Visie
Jouw missie en visie zichtbaar in je logo (als je het verhaal weet)
- Inclusief verhaal
Of motivatie, wat maakt dat het er zo en zo uitziet?
- met moodboard
Sfeer, beleving, dat is tegenwoordig cruciaal
- Gebruiksvriendelijk
In vaktermen UX design, oftewel; voor een mobiele website heb je een ander logo nodig dan op een briefpapier. Dus verschillende versies, liggend, staand, met plaatje, zonder plaatje, alleen tekst, alleen beeld, enz.
- klein te gebruiken
Responsive logo in meerdere afmetingen
- Alle mogelijke bestandsformaten
Alle gangbare bestandsformaten zijn mogelijk; vector (.AI, .EPS, .PDF) of pixel (.JPEG, .PNG, .GIF). En meer…
- Optimaal voor social media
Past het in een vierkant of cirkel?
- Druktechnisch oké
Het kan er fancy uitzien, maar kan je het ook drukken? Veel ‘wannabe-ontwerpers’ maken dingen die online op een scherm er heel cool uitzien, maar niet te drukken zijn… Met mijn 3 jaar DTP geschiedenis bij een drukkerij weet ik hier een antwoord op.
- Standaard 1-3 concepten
3 Verschillende richtingen dus. Een concept is eigenlijk een idee. Hoe fijn het ook lijkt om gelijk een logo te laten maken, hoe minder je later echt kan terugvallen op een goede basis gedachte. Alles staat of valt hiermee. Het geeft een koers aan je hele merk.
- Standaard 1-3 Ontwerpen
Verschil met concept is dat een ontwerp een praktische (concrete) invulling is van een idee (concept).
- Standaard 3 correctierondes
Om niet nodeloos heen-en-weer te mailen en bellen en daarmee teveel tijd kwijt te zijn aan details. Om dit te voorkomen heb ik van te voren een intake door middel van een vragenlijst. Hiermee voorkom ik dat we langs elkaar heen praten en we daar dus tijd aan verspillen. Afstemming is essentieel voor een goede samenwerking!
- 1-6 Dagen ontwikkelingstijd
Ik zeg bewust ontwikkelingstijd. In de praktijk moet jij er als klant ook nog over nadenken, om de knoop door te hakken. Tijd nemen voor feedback. Dit verschilt per klant. Ik heb klanten die gelijk met het eerste voorstel verkocht zijn (makkie dus) en klanten waar ik soms na 10x nog niet het juiste logo heb ontworpen. Dit heeft ook met afstemming te maken. Een logo ontwerpen is een creatief proces wat tijd kost vandaar dus dat het in de praktijk zelden in 5 dagen af is. Ik kan een logo maken in een uur als het moet, alleen dan zit er niet die hele filosofie achter, is het afgeraffeld en zie je duidelijk verschil.
Let’s Connect.
“Bert Flier is gespecialiseerd in tijdloze minimalistische logo’s. Op basis van een minimalistisch logo wordt de hele huisstijl uitgerold. Hierna volgt het webdesign op basis van WordPress. Ondanks dat Bert alleen werkt heeft hij een team van mede-freelancers om zich heen verzamelt. Inmiddels timmert hij alweer 11 jaar aan de weg. Kortom, hij gaat tot het uiterste om een perfecte huisstijl en website voor jouw bedrijf te ontwerpen. Hij werkt meestal vanuit huis achter zijn MacBook Pro, maar voor afspraken is hij flexibel. Wil je ook een logo dat langer meegaat dan een paar jaar? Neem dan contact op! Bert is trots op de logo’s die hij heeft mogen maken die nog steeds actueel zijn. Over vakmanschap gesproken…”
werkwijze
algemene voorwaarden
privacy beleid
Sinds 2011 tijdloze high—end merken.
Arent van ‘s-Gravesandestraat 29, 3067KA Rotterdam (postadres) | KvK 52828549 | BTW NL001283084B70 | Bank NL41BUNQ2059390419
© Bert Flier Design