Ik geloof niet in reclame.

Ik ben voor mezelf begonnen omdat ik geloof dat mijn talent gezien moest worden. En overtuigd dat ik beter tot mijn recht kom als ik zelf de regie in handen neem en mijn lot niet leg in de handen van de creatieve markt.

Laagdrempelige opstart

Het scheelde dat toen ik begin 2015 deze keuze maakte, dat mijn inschrijving bij de Kamer van Koophandel al een paar jaar vast lag. Om aan werk te komen ben ik gewoon gaan bellen naar bekenden van me en heb ze gevraagd of ze een betere advertentie konden gebruiken. Met het idee dat je laagdrempelig moet beginnen. Deze tactiek gaf me een aantal klanten.

“Het vertrouwen dat mijn kwaliteiten opgemerkt zouden worden hielp me door het eerste half jaar.”

Doorzetten loont

Toch duurde het nog tot na de zomer, dus een half jaar verder, dat ik pas echt genoeg werk kreeg. Het was niet echt makkelijk om een half jaar weinig te doen te hebben. Maar dat het uiteindelijk toch drukker werd gaf me het vertrouwen dat doorzetten loont.

Echt goed design is een lifestyle

Ik geloof namelijk dat echt goed design meer waarde bied, dan alleen maar een paar sneltoetsen en trucjes achter de computer. Design is een lifestyle. Designer ben je helemaal of je bent het niet. Designer kun je niet zijn met een 9 tot 5 mentaliteit. Designen is mijn passie, een diepe liefde en een vergaande obsessie.

“Durf op te vallen met design!”

Bedrijven die zichzelf serieus nemen laten design voor zich werken

Ik geloof daarom ook in projecten en mensen die design serieus nemen. Design is vaak gericht om een oplossing te vinden op problemen. Niet een soort mooimaker of een toegevoegde waarde. Stel je hebt het probleem dat je niet zichtbaar genoeg bent voor jouw gewenste klanten. Dan zal design erop gericht zijn om jou zichtbaarder te maken. In dat geval is design bijvoorbeeld het billboard wat jou zichtbaar maakt. Bedrijven die zichzelf serieus nemen laten design voor zich werken. Apple is op dit moment het meest waardevolle bedrijf ter wereld. Vanwege de filosofie die daarachter zit. Think different, durf anders te zijn. Durf op te vallen.

“Ik geloof niet in reclame.”

Subtiel en stijlvol jouw verhaal brengen

Ik zie dat er genoeg reclamebureaus zijn die op een hele nadrukkelijke manier om de aandacht vragen. Maar als ik dit op mezelf betrek, is design meer een manier om subtiel en stijlvol en met zo weinig mogelijk onderdelen, mijn verhaal te brengen. Zo doe ik dat ook voor mijn klanten. Uitblinken in eenvoud is een kunst. Je moet heel selectief zijn als je alles weglaat waar het niet om draait en het aandurven om misschien teveel weg te laten. Maar zo hou je de absolute essentie over. Dat maakt jouw verhaal een stuk krachtiger. En simpeler om te onthouden. Zo kom je in het geheugen van jouw klanten en denken ze op het juiste moment aan jou!

“Uitblinken in eenvoud is een kunst.”

De aandacht te trekken door het simpel te houden

Er is gewoon zoveel wat aandacht opeist dat je er soms moe van wordt. Iedereen schreeuwt maar zijn of haar marketing verhaal en probeert je wat aan te smeren en te overtuigen dat je hem of haar nodig hebt. Ik geloof niet in reclame. Iedereen is erbij gebaat dat er minder visuele rommel op ons af komt. Wat nu als je klanten niets moeten en ze van binnen geraakt worden om toch dat product of die dienst af te nemen. Omdat ze er gewoon niet zonder kunnen. Vanwege de verleidelijke looks. Dat is een stuk relaxter dan continu te moeten zenden. Een goed product verkoopt zichzelf. En dat door minder te zeggen of te laten zien. Gewoon door het simpel te houden.

Sprak dit project je aan maar vraag je jezelf af of dit ook voor jou mogelijk is?

Misschien heb je nog een aantal bezwaren die je tegenhouden om een nieuwe huisstijl te laten ontwerpen; Zoals:

  1. Hoelang duurt het ontwerpen van een huisstijl?
    ± 1 Maand. Tegenwoordig beginnen we niet aan een opdracht voordat klanten betaald hebben en onze 3 questionnaires ingevuld hebben. Het ontwerpen zelf duurt niet zo lang maar klanten vergeten dat ze actief mee moeten denken en dus die tijd in moeten plannen. Daarom gaat er na een ontwerp van mij vaak wel een week voorbij voordat er een reactie komt. Dus dit is inclusief bedenktijd (incubatietijd, de tijd die jij nodig hebt om te wennen aan een origineel vooruitstrevend idee en dit te laten landen), feedbackrondes en optimalisatie tot eindresultaat.
  2. Hoe werk je?
    Zie hieronder “Hoe wij te werk gaan”.
  3. Hoeveel kost het?
    Klik hieronder op de knop “Weten wat het kost”. Dit project heeft ongeveer €3000 gekost, daarvoor heb je een originele ontworpen huisstijl en een eenvoudige moderne website in jouw huisstijl.
  4. Waarom moet ik bij jou zijn?
    Ik ben logo design expert en weet de branding ook perfect te vertalen naar een goed werkende strakke originele website in de complete uitgevoerde huisstijl. Daarbij verzorg ik het totaalpakket waarin ik samenwerk met andere experts die ook tot de top in hun vakgebied behoren. Ik ben ook opgeleid in Grafisch Ontwerp en Art Direction. Inmiddels staat de teller op meer dan 50 logo ontwerpen, op de homepage staan logo’s van klanten waarvan de overgrote meerderheid ons werk is. Leuk feitje, een aantal door mij ontworpen logo’s gaan in 2025 al 10 jaar mee, klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties!
  5. Wat levert het me op?
    Zie 4, maar ook een representatief moderne uitstraling. Het helpt je om jezelf makkelijker te presenteren voor nieuwe leads. De drempel wordt verlaagd om contact op te nemen en je herkenbaarheid neemt toe. Kortom super waardevol als je een groter publiek wilt aanspreken of als je je juist meer op een nichemarkt wilt richten en je doelgroep beter wilt targeten.

(Nog meer) weten wat nodig is om je voor te bereiden op een nieuwe huisstijl of logo?

FAQ’s?

Veelgestelde Vragen

Ik bied expertise in complete high–end branding trajecten waarin ik alles verzorg samen met gespecialiseerde freelancers; van fotografie, copywriting tot logo- en webdesign, met oog voor detail, optimalisatie en altijd denkend vanuit het grotere geheel. Zodat in alles de rode draad (branding) consistent en tot in de puntjes perfect is. Klanten zoals RQCK® , De Bakker Advocaten, Van Huizen Totaalbouw zijn onze sweet spot, voel jij je aangesproken?

Hoelang duurt het ontwerpen van een huisstijl of website?

Het ontwerpen duurt ongeveer 1 à 2 maanden. Dit komt door co-creatie, waarbij je actief meedenkt en tijd inplant voor brainstormen, feedbackrondes en het aanleveren van content.

Waarom duurt het zo lang?

Het kan binnen 1 maand, we gaan er vanuit dat je daarvoor het totaalbedrag vooruitbetaald. Ook verwachten we dat je onze 3 questionnaires ingevuld teruggestuurd hebt voordat we beginnen. Alleen binnen die voorwaarden wordt een oplevertijd van 1 maand gerealiseerd. De praktijk wijst echter uit dat klanten onvoorbereid bij ons komen. Dat is niet erg maar daardoor is een huisstijl binnen 1 maand moeilijk haalbaar. De tijdsduur komt door de benodigde bedenktijd en feedbackrondes. Het doel is een origineel en vooruitstrevend ontwerp waar jij tevreden mee bent. Je hebt het dus zelf in de hand.

Wat moet ik voorbereiden voor een nieuwe huisstijl of logo?

Bekijk concurrentie en zie wat ze verkeerd doen. Zoek logo’s op binnen jouw branche. Zoek logo’s op van merken die je tof vind (hoeft totaal niet gerelateerd te zijn aan jouw bedrijf, liefst gewoon realistisch), zodat we een idee hebben bij wat jouw persoonlijke voorkeuren zijn. Bijvoorbeeld als je van sporten houdt het Nike logo, of HUGO BOSS, Apple, ik noem maar wat merken die ik zelf tof vind. Ook ontvang ik graag foto’s van jouw producten (al dan niet nog in ontwikkeling) of dienst (indien mogelijk). Dit kun je allemaal vooraf al uitzoeken, ik ga het sowieso van je vragen, dus wil je binnen een maand een nieuwe huisstijl, bereid dit dan alvast voor!

En vervolgens bij de start van een project spreek ik het liefste in real life af met koffie, dit kost een uurtje of ±1-2. Dit zorgt voor de klik en je weet wie je voor je hebt, mij, Bert Flier 😉 Plan dus tijd in voor onderzoek in het beginstadium van een logo ontwerpproces.

Kan ik zelf de content voor de website aanleveren?

Ja, zelfgemaakte foto’s ontvangen we het liefste van jou. Houd er wel rekening mee dat onprofessionele foto’s een onprofessioneel resultaat geven. Zelfde met teksten, je kan je eigen teksten schrijven maar houd rekening met ongeveer 16-24 uur werk (indicatie van 2 à 3 dagen eraan zitten). De meeste ondernemers zijn hier niet goed in en lopen hier op vast!

Tenzij je makkelijk zelf schrijft en weet hoe je SEO geoptimaliseerde teksten schrijft. Als je dit liever uitbesteedt, kan ik het voor je verzorgen, maar jouw input blijft nodig. Per ±300 woorden reken ik één uur werk à €74,- excl. 21% BTW. Gemiddeld een paar A4’tjes teksten laten schrijven kost je ongeveer €800-1000,- exclusief 21% BTW.

Een fotoshoot van jou/team/bedrijf/producten kost ook al gauw €1000+.

Dit alles ter indicatie…

Hoe werk je?

Klik hieronder op één van de 10 stappen om meer te lezen (je gaat naar dat betreffende onderdeel op de pagina werkwijze). Idealiter hanteren we een vaste werkwijze. Dit zorgt ervoor dat het ontwerpproces effectief en snel verloopt. Als in: een duidelijke briefing vooraf zorgt voor minder feedback en wijzigingen later in het proces en is dus fijner werken.

Hoeveel kost het?

Een high–end branding project zoals RQCK® kan al vanaf €997 voor een origineel huisstijlontwerp, €2960 voor het minimalistische webdesign en de realisatie van een moderne, goed werkende website. Met een focus op UX & SEO. (User Experience en Search Engine Optimization.) Alle prijzen excl. 21% BTW. Klik op “Weten wat het kost” voor meer informatie.

Waarom moet ik bij jou zijn?

Ik verzorg het totaalpakket. Ik ben zowel een generalist als een specialist. Ik ben een expert in logo design en weet dit ook te vertalen naar een goed werkende website (UX & SEO optimized) in de complete uitgevoerde huisstijl. Heb al meer dan 50 logo’s ontworpen, op mijn homepage staan logo’s van klanten, waarvan de overgrote meerderheid door mij ontworpen zijn. Leuk feitje: in 2025 bestaan een aantal logo’s 10 jaar, dat pleit voor minimalisme en tijdloosheid. Klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties! Vandaar dat het een duurzame investering is die over de langere termijn je herkenbaarheid verhoogt, omdat je logo hetzelfde blijft en niet aan trends gebonden is en dus niet uit de mode gaat. Ik ben ook opgeleid in Grafisch Vormgeven aan het Grafisch Lyceum Rotterdam en Art Direction aan de Willem de Kooning Academie Rotterdam.

 

Wat levert het me op? (ROI)

Een moderne, representatieve uitstraling die je helpt bij het aantrekken van nieuwe leads en het verbeteren van je herkenbaarheid. Goede branding maakt je marketing effectiever en helpt je doelgroep beter te targeten.

Leuk feitje: in 2025 bestaan een aantal klantenlogo’s 10 jaar!, dat pleit voor minimalisme en tijdloosheid. Klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties! Vandaar dat het een duurzame investering is die over de langere termijn je herkenbaarheid verhoogt, omdat je logo hetzelfde blijft en niet aan trends gebonden is en dus niet uit de mode gaat.

Wil je weten wat ik voor jou kan doen?

Neem contact op via de website, zie hieronder of stuur mij een InMail via LinkedIn. Of bel gewoon ouderwets, ’s ochtends neem ik de telefoon niet op, dus je bent gewaarschuwd. Werkuren zijn tussen 11-20.00 uur…