Minder zooi, meer mooi.
De slogan: “Minder Zooi, Meer Mooi” heeft voor mij een vergaande betekenis. Als ADD’er is focus voor mij een Must. Zodoende is het mijn levenswijze geworden om overal de zooi weg te filteren, puur om grip te houden op de ingewikkeldheid van het leven. Er komt teveel info op ons af die 9-van-de-10x gewoon rommel is. Infobesitas noem ik dit. Vandaar het streven naar duidelijkheid en eenvoud. Less is more of #KISS: Keep It Stupid Simple.
Een medaille heeft 2 kanten
Simpele versie:
ik ben te eigenwijs om voor een baas te werken en heb teveel een eigen manier van werken. Hierdoor hou ik het niet lang vol bij een werkgever. Tegelijkertijd ben ik wel in staat om te zien wat veel bedrijven niet zien. Verbanden leggen en met innovatieve en originele ideeën te komen. Het probleem is alleen dat dit tijd kost en bij de meeste werkgevers krijg je die niet. Zodoende was voor mij de keus simpel: eigen baas zijn.
Ingewikkelde versie:
als ADD’er en hoogbegaafde ben ik zeer creatief, wat alleen als manko heeft dat ik minder goed ben in planning en structuur. Dit vraagt een goede samenwerking. Normaal gesproken is dit niet wat je van een klant vraagt en wat ik zeg is niet wat je zou zeggen. Maar eerlijk is eerlijk, dit speelt een grote rol in mijn creativiteit en in de dingen die ik ontwerp. Dus de medaille heeft 2 kanten. Kies je voor zeer originele ideeën dan betekent dit dat je wat lang moet wachten.
Hoe?
Blunders in de design branche
Bij veel reclamebureaus gaat het mis op het gebied van typografie en details. Websites hebben te kleine teksten, op mobiel ziet het er niet uit en met drukwerk heb je een leesbril nodig. Dat doe ik anders. Mijn voorkeur ligt bij typografische oplossingen, dus door middel van professionele lettertypes jouw boodschap zo goed mogelijk neerzetten. Ik gebruik lettertypes die je als klant niet hebt.
Minimalisme en tijdloze benadering
Omdat je met minder rommel meer aandacht krijgt. Rommel is in dit geval teveel onnodige details. Door die weg te laten wordt jouw huisstijl tijdloos en hoeft niet na 5 jaar alweer vervangen te worden.
Geen nutteloze details en daardoor ontwerpen die de nadruk leggen op jouw dienstverlening.
Maatwerk fotografie
Geen stockfoto’s met van die overdreven Amerikanen met tandpasta glimlach, maar gewoon echte eerlijke fotografie. Maatwerk dus. Ik beschik over een professionele Nikon D300S spiegelreflex camera en heb voor diverse klanten de fotografie gedaan.
Focus op details
Ik stop niet eerder dan dat er echt niets meer aan te merken valt aan jouw project. En dat is niet snel. Het verschil met andere bureaus is de focus op de details. Let er maar op.
Tijdloos design vraagt tijd
Als je snel design wil hebben ben je ook snel weer uitgekeken. Ik geloof in duurzaamheid qua design. Dat betekent ontwerpen die de trends overleven en niet afhankelijk zijn van modegrillen. Oftewel, ik ben niet de snelste, maar dat staat tegenover kwaliteit. Wil je een Rolls-Royce of een Toyota?!