doel
Voor een klassiek concert stijlvol de juiste uitstraling creëeren en dit door promotie aandacht te geven en ondertussen subtiel de sponsors aan bod laten komen.
oplossing
logo ontwerp
grafisch ontwerp
webdesign
De communicatieadviseur van BVD Advocaten benaderde me of ik kon zorgen voor de visuele uitstraling van een nieuw op te richten concert waarmee er subtiel aandacht zou gaan naar BVD Advocaten als sponsor.
Passend bij een klassiek concert heb ik daarvoor de juiste stijl ontworpen. De nadruk ligt daarbij op een klassieke uitstraling door middel van typografie en sfeerfoto’s. De website moest zeer goed leesbaar zijn op alle mogelijke schermen. Vanwege de soms oudere doelgroep. We creëerden een high-end en minimalistische uitstraling waarin de focus ligt op de content.
Het logo ontwerp was eigenlijk heel eenvoudig. Gewoon een paar mooie fonts (lettertypes) uitzoeken en deze mooi combineren. Plaatje erbij omdat de meeste mensen dat makkelijker accepteren en dit voor niet-artistieke mensen beter te begrijpen is. Het eerste en enige logo ontwerp wat ik ontwierp was gelijk perfect en eigenlijk is het hele ontwerpproces superefficiënt verlopen. De website heb ik in samenwerking met Effusion gemaakt. Het webdesign is mijn ontwerp, de realisatie is door Effusion tot stand gekomen.
moodboard
Goede ideeën ontstaan niet uit een vacuüm. Vandaar dit Pinterest bord met inspiratie.
kleuren
De kleuren beige, wit en zwart zijn klassieke kleuren, deze passen bij een klassiek concert. Daarbij is beige ook één van de huisstijlkleuren van BVD Advocaten en deze matcht goed met een klassieke stijl.
logo
Het logo is eenvoudig en herkenbaar. Een gestileerde viool en het torentje van het Raadhuis.
website
Het webdesign is custom-made ontworpen. Realisatie door Effusion.