Advo­caat

De Bakker | Advocaat & Erfrechtspecialist

doel

Juiste uitstraling passend voor een startende advocaat en hem aan bekendheid en het juiste imago helpen.

oplossing

visuele identiteit
drukwerk ontwerp
grafisch ontwerp
webdesign

Advocaat De Bakker benaderde me via LinkedIn met de vraag of ik hem kan helpen aan een huisstijl. We hebben samen een uurtje gezeten en gebrainstormd over het doel, de doelgroep en hoe hij zichzelf in de markt wil zetten. Daarbij hebben we gekeken wat er binnen de advocatuur gedaan wordt en hoe de huisstijl hierbij past, maar toch onderscheidend is.

We hebben een chique uitstraling en moderne stijl ontworpen, passend bij de doelgroep van vermogende erflaters. De website hebben we verrijkt met inhoudelijke visuals en stijlvolle typografie, gericht op de leesbaarheid van veel tekst.

Ik heb Bert ervaren als een origineel designer. Nadat Bert mijn wensen had geïnventariseerd, wist hij mij te verrassen met zijn ideeën. Ik ben dan ook zeer attent met het resultaat en de wijze en voortvarendheid waarmee dit tot stand is gekomen.

Arend de BakkerAdvocaat & Erfrechtspecialist

Op basis van deze input zijn er een aantal voorstellen gemaakt en nadat hij concrete feedback geleverd heeft is het logo nog aangepast naar de definitieve vorm. Daarna volgden de huisstijl onderdelen elkaar snel op en konden we het geheel met grote tevredenheid afronden. Bekijkt u hieronder het proces en eindresultaat.

typografie

De typografie is stijlvol en formeel, daarnaast heeft het gebruik van kleinkapitalen (kleine hoofdletters) een exclusieve uitstraling. Dit past bij de doelgroep van erfgenamen van vaak vermogende erflaters. Verder geven de kleinkapitalen body aan het logo wat de daadkracht van de advocaat weergeeft.

kleuren

De kleuren rosé rood en donkerpaars zijn chique aandoende kleuren, deze passen bij de belevingswereld van de vermogende erfgenamen. Paars is ook wel een kleur van rouw en om daar een tegenhanger aan te geven is rosé rood gekozen.

PMS

690 U

PMS

702 U

PMS

702 U 10%

logo gimmick

Als je de B in het logo een kwartslag naar links draait stelt het een open wetboek voor. Doordat dit ‘logo’ alleen uit tekst bestaat noem je dit een woordmerk.

details

Zoals de initialen ‘DB’ gebruikt worden zie je dat ook bij veel luxe modemerken die zeker door de doelgroep herkend worden. Deze komen in de rest van de huisstijl terug. Voorbeelden zijn Louis Vuitton en Coco Chanel. Dit noem je een monogram.

woordmerk

Typografie heeft de leidende rol. Dit is binnen de advocatuur gewoon.
Daarom zijn we daar niet van afgeweken, maar wel hebben we er een unieke twist op gemaakt zodat het logo onderscheidend is. Doordat er bij alle kapitalen van ‘De Bakker’ een gedeelte weggehaald is toont het logo modern en is er openheid. Met deze gedachte van openheid proberen we de duidelijkheid van zijn benadering weer te geven.

papier

Voor het papier waarop de huisstijl gedrukt is, is gekozen voor exclusief papier met een geribbelde textuur met daarin een watermerk, wat zeker de professionaliteit van zijn werk onderstreept.

website

Advocaat De Bakker had zelf al een website. Hierop hebben we de huisstijl doorvertaald. Denk aan wat codeer werk en visuals. Op de homepage is een grote foto van De Bakker als blikvanger ingezet, wat een mystieke sfeer geeft wat past bij het raadselachtige van een casus. Immers, van te voren is nog niet bekend wat de uitslag wordt. Om duidelijkheid te creëren op een pagina is er bovenaan een visual met het kernbegrip van de tekst. Deze kernbegrippen kan hij zelf aanmaken in Word en uploaden op de website. Zo kan je binnen de website nog verder zoeken voor meer specifieke informatie.

Heeft dit je geïnspireerd tot een keuze om ook jouw huisstijl high–end te laten ontwerpen? Het kost wat maar dan heb je ook wat. Onze filosofie is dat je het beter in één keer goed kan doen dan na een paar jaar alweer uitgekeken te zijn. En geld weggegooid te hebben, zonde toch? Wij nemen de tijd zodat je huisstijl future—proof wordt. Zodat jouw ambities zichtbaar zijn in jouw nieuwe uitstraling. Genoeg gepraat, tijd voor een beslissing!

Sprak dit project je aan maar vraag je jezelf af of dit ook voor jou mogelijk is?

Misschien heb je nog een aantal bezwaren die je tegenhouden om een nieuwe huisstijl te laten ontwerpen; Zoals:

  1. Hoelang duurt het ontwerpen van een huisstijl?
    ± 1 Maand. Tegenwoordig beginnen we niet aan een opdracht voordat klanten betaald hebben en onze 3 questionnaires ingevuld hebben. Het ontwerpen zelf duurt niet zo lang maar klanten vergeten dat ze actief mee moeten denken en dus die tijd in moeten plannen. Daarom gaat er na een ontwerp van mij vaak wel een week voorbij voordat er een reactie komt. Dus dit is inclusief bedenktijd (incubatietijd, de tijd die jij nodig hebt om te wennen aan een origineel vooruitstrevend idee en dit te laten landen), feedbackrondes en optimalisatie tot eindresultaat.
  2. Hoe werk je?
    Zie hieronder “Hoe wij te werk gaan”.
  3. Hoeveel kost het?
    Klik hieronder op de knop “Weten wat het kost”. Dit project heeft ongeveer €3000 gekost, daarvoor heb je een originele ontworpen huisstijl en een eenvoudige moderne website in jouw huisstijl.
  4. Waarom moet ik bij jou zijn?
    Ik ben logo design expert en weet de branding ook perfect te vertalen naar een goed werkende strakke originele website in de complete uitgevoerde huisstijl. Daarbij verzorg ik het totaalpakket waarin ik samenwerk met andere experts die ook tot de top in hun vakgebied behoren. Ik ben ook opgeleid in Grafisch Ontwerp en Art Direction. Inmiddels staat de teller op meer dan 50 logo ontwerpen, op de homepage staan logo’s van klanten waarvan de overgrote meerderheid ons werk is. Leuk feitje, een aantal door mij ontworpen logo’s gaan in 2025 al 10 jaar mee, klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties!
  5. Wat levert het me op?
    Zie 4, maar ook een representatief moderne uitstraling. Het helpt je om jezelf makkelijker te presenteren voor nieuwe leads. De drempel wordt verlaagd om contact op te nemen en je herkenbaarheid neemt toe. Kortom super waardevol als je een groter publiek wilt aanspreken of als je je juist meer op een nichemarkt wilt richten en je doelgroep beter wilt targeten.

(Nog meer) weten wat nodig is om je voor te bereiden op een nieuwe huisstijl of logo?

FAQ’s?

Veelgestelde Vragen

Ik bied expertise in complete high–end branding trajecten waarin ik alles verzorg samen met gespecialiseerde freelancers; van fotografie, copywriting tot logo- en webdesign, met oog voor detail, optimalisatie en altijd denkend vanuit het grotere geheel. Zodat in alles de rode draad (branding) consistent en tot in de puntjes perfect is. Klanten zoals RQCK® , De Bakker Advocaten, Van Huizen Totaalbouw zijn onze sweet spot, voel jij je aangesproken?

Hoelang duurt het ontwerpen van een huisstijl of website?

Het ontwerpen duurt ongeveer 1 à 2 maanden. Dit komt door co-creatie, waarbij je actief meedenkt en tijd inplant voor brainstormen, feedbackrondes en het aanleveren van content.

Waarom duurt het zo lang?

Het kan binnen 1 maand, we gaan er vanuit dat je daarvoor het totaalbedrag vooruitbetaald. Ook verwachten we dat je onze 3 questionnaires ingevuld teruggestuurd hebt voordat we beginnen. Alleen binnen die voorwaarden wordt een oplevertijd van 1 maand gerealiseerd. De praktijk wijst echter uit dat klanten onvoorbereid bij ons komen. Dat is niet erg maar daardoor is een huisstijl binnen 1 maand moeilijk haalbaar. De tijdsduur komt door de benodigde bedenktijd en feedbackrondes. Het doel is een origineel en vooruitstrevend ontwerp waar jij tevreden mee bent. Je hebt het dus zelf in de hand.

Wat moet ik voorbereiden voor een nieuwe huisstijl of logo?

Bekijk concurrentie en zie wat ze verkeerd doen. Zoek logo’s op binnen jouw branche. Zoek logo’s op van merken die je tof vind (hoeft totaal niet gerelateerd te zijn aan jouw bedrijf, liefst gewoon realistisch), zodat we een idee hebben bij wat jouw persoonlijke voorkeuren zijn. Bijvoorbeeld als je van sporten houdt het Nike logo, of HUGO BOSS, Apple, ik noem maar wat merken die ik zelf tof vind. Ook ontvang ik graag foto’s van jouw producten (al dan niet nog in ontwikkeling) of dienst (indien mogelijk). Dit kun je allemaal vooraf al uitzoeken, ik ga het sowieso van je vragen, dus wil je binnen een maand een nieuwe huisstijl, bereid dit dan alvast voor!

En vervolgens bij de start van een project spreek ik het liefste in real life af met koffie, dit kost een uurtje of ±1-2. Dit zorgt voor de klik en je weet wie je voor je hebt, mij, Bert Flier 😉 Plan dus tijd in voor onderzoek in het beginstadium van een logo ontwerpproces.

Kan ik zelf de content voor de website aanleveren?

Ja, zelfgemaakte foto’s ontvangen we het liefste van jou. Houd er wel rekening mee dat onprofessionele foto’s een onprofessioneel resultaat geven. Zelfde met teksten, je kan je eigen teksten schrijven maar houd rekening met ongeveer 16-24 uur werk (indicatie van 2 à 3 dagen eraan zitten). De meeste ondernemers zijn hier niet goed in en lopen hier op vast!

Tenzij je makkelijk zelf schrijft en weet hoe je SEO geoptimaliseerde teksten schrijft. Als je dit liever uitbesteedt, kan ik het voor je verzorgen, maar jouw input blijft nodig. Per ±300 woorden reken ik één uur werk à €74,- excl. 21% BTW. Gemiddeld een paar A4’tjes teksten laten schrijven kost je ongeveer €800-1000,- exclusief 21% BTW.

Een fotoshoot van jou/team/bedrijf/producten kost ook al gauw €1000+.

Dit alles ter indicatie…

Hoe werk je?

Klik hieronder op één van de 10 stappen om meer te lezen (je gaat naar dat betreffende onderdeel op de pagina werkwijze). Idealiter hanteren we een vaste werkwijze. Dit zorgt ervoor dat het ontwerpproces effectief en snel verloopt. Als in: een duidelijke briefing vooraf zorgt voor minder feedback en wijzigingen later in het proces en is dus fijner werken.

Hoeveel kost het?

Een high–end branding project zoals RQCK® kan al vanaf €997 voor een origineel huisstijlontwerp, €2960 voor het minimalistische webdesign en de realisatie van een moderne, goed werkende website. Met een focus op UX & SEO. (User Experience en Search Engine Optimization.) Alle prijzen excl. 21% BTW. Klik op “Weten wat het kost” voor meer informatie.

Waarom moet ik bij jou zijn?

Ik verzorg het totaalpakket. Ik ben zowel een generalist als een specialist. Ik ben een expert in logo design en weet dit ook te vertalen naar een goed werkende website (UX & SEO optimized) in de complete uitgevoerde huisstijl. Heb al meer dan 50 logo’s ontworpen, op mijn homepage staan logo’s van klanten, waarvan de overgrote meerderheid door mij ontworpen zijn. Leuk feitje: in 2025 bestaan een aantal logo’s 10 jaar, dat pleit voor minimalisme en tijdloosheid. Klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties! Vandaar dat het een duurzame investering is die over de langere termijn je herkenbaarheid verhoogt, omdat je logo hetzelfde blijft en niet aan trends gebonden is en dus niet uit de mode gaat. Ik ben ook opgeleid in Grafisch Vormgeven aan het Grafisch Lyceum Rotterdam en Art Direction aan de Willem de Kooning Academie Rotterdam.

 

Wat levert het me op? (ROI)

Een moderne, representatieve uitstraling die je helpt bij het aantrekken van nieuwe leads en het verbeteren van je herkenbaarheid. Goede branding maakt je marketing effectiever en helpt je doelgroep beter te targeten.

Leuk feitje: in 2025 bestaan een aantal klantenlogo’s 10 jaar!, dat pleit voor minimalisme en tijdloosheid. Klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties! Vandaar dat het een duurzame investering is die over de langere termijn je herkenbaarheid verhoogt, omdat je logo hetzelfde blijft en niet aan trends gebonden is en dus niet uit de mode gaat.

Wil je weten wat ik voor jou kan doen?

Neem contact op via de website, zie hieronder of stuur mij een InMail via LinkedIn. Of bel gewoon ouderwets, ’s ochtends neem ik de telefoon niet op, dus je bent gewaarschuwd. Werkuren zijn tussen 11-20.00 uur…