doel
Juiste uitstraling passend voor een startende advocaat en hem aan bekendheid en het juiste imago helpen.
oplossing
visuele identiteit
drukwerk ontwerp
grafisch ontwerp
webdesign
Advocaat De Bakker benaderde me via LinkedIn met de vraag of ik hem kan helpen aan een huisstijl. We hebben samen een uurtje gezeten en gebrainstormd over het doel, de doelgroep en hoe hij zichzelf in de markt wil zetten. Daarbij hebben we gekeken wat er binnen de advocatuur gedaan wordt en hoe de huisstijl hierbij past, maar toch onderscheidend is.
We hebben een chique uitstraling en moderne stijl ontworpen, passend bij de doelgroep van vermogende erflaters. De website hebben we verrijkt met inhoudelijke visuals en stijlvolle typografie, gericht op de leesbaarheid van veel tekst.
Op basis van deze input zijn er een aantal voorstellen gemaakt en nadat hij concrete feedback geleverd heeft is het logo nog aangepast naar de definitieve vorm. Daarna volgden de huisstijl onderdelen elkaar snel op en konden we het geheel met grote tevredenheid afronden. Bekijkt u hieronder het proces en eindresultaat.
kleuren
De kleuren rosé rood en donkerpaars zijn chique aandoende kleuren, deze passen bij de belevingswereld van de vermogende erfgenamen. Paars is ook wel een kleur van rouw en om daar een tegenhanger aan te geven is rosé rood gekozen.
logo gimmick
Als je de B in het logo een kwartslag naar links draait stelt het een open wetboek voor. Doordat dit ‘logo’ alleen uit tekst bestaat noem je dit een woordmerk.
details
Zoals de initialen ‘DB’ gebruikt worden zie je dat ook bij veel luxe modemerken die zeker door de doelgroep herkend worden. Deze komen in de rest van de huisstijl terug. Voorbeelden zijn Louis Vuitton en Coco Chanel. Dit noem je een monogram.
woordmerk
Typografie heeft de leidende rol. Dit is binnen de advocatuur gewoon.
Daarom zijn we daar niet van afgeweken, maar wel hebben we er een unieke twist op gemaakt zodat het logo onderscheidend is. Doordat er bij alle kapitalen van ‘De Bakker’ een gedeelte weggehaald is toont het logo modern en is er openheid. Met deze gedachte van openheid proberen we de duidelijkheid van zijn benadering weer te geven.
website
Advocaat De Bakker had zelf al een website. Hierop hebben we de huisstijl doorvertaald. Denk aan wat codeer werk en visuals. Op de homepage is een grote foto van De Bakker als blikvanger ingezet, wat een mystieke sfeer geeft wat past bij het raadselachtige van een casus. Immers, van te voren is nog niet bekend wat de uitslag wordt. Om duidelijkheid te creëren op een pagina is er bovenaan een visual met het kernbegrip van de tekst. Deze kernbegrippen kan hij zelf aanmaken in Word en uploaden op de website. Zo kan je binnen de website nog verder zoeken voor meer specifieke informatie.
Heeft dit je geïnspireerd tot een keuze om ook jouw huisstijl high–end te laten ontwerpen? Het kost wat maar dan heb je ook wat. Onze filosofie is dat je het beter in één keer goed kan doen dan na een paar jaar alweer uitgekeken te zijn. En geld weggegooid te hebben, zonde toch? Wij nemen de tijd zodat je huisstijl future—proof wordt. Zodat jouw ambities zichtbaar zijn in jouw nieuwe uitstraling. Genoeg gepraat, tijd voor een beslissing!
Hoelang duurt het ontwerpen van een huisstijl of website?
Het ontwerpen duurt ongeveer 1 à 2 maanden. Dit komt door co-creatie, waarbij je actief meedenkt en tijd inplant voor brainstormen, feedbackrondes en het aanleveren van content.
Waarom duurt het zo lang?
Het kan binnen 1 maand, we gaan er vanuit dat je daarvoor het totaalbedrag vooruitbetaald. Ook verwachten we dat je onze 3 questionnaires ingevuld teruggestuurd hebt voordat we beginnen. Alleen binnen die voorwaarden wordt een oplevertijd van 1 maand gerealiseerd. De praktijk wijst echter uit dat klanten onvoorbereid bij ons komen. Dat is niet erg maar daardoor is een huisstijl binnen 1 maand moeilijk haalbaar. De tijdsduur komt door de benodigde bedenktijd en feedbackrondes. Het doel is een origineel en vooruitstrevend ontwerp waar jij tevreden mee bent. Je hebt het dus zelf in de hand.
Wat moet ik voorbereiden voor een nieuwe huisstijl of logo?
Bekijk concurrentie en zie wat ze verkeerd doen. Zoek logo’s op binnen jouw branche. Zoek logo’s op van merken die je tof vind (hoeft totaal niet gerelateerd te zijn aan jouw bedrijf, liefst gewoon realistisch), zodat we een idee hebben bij wat jouw persoonlijke voorkeuren zijn. Bijvoorbeeld als je van sporten houdt het Nike logo, of HUGO BOSS, Apple, ik noem maar wat merken die ik zelf tof vind. Ook ontvang ik graag foto’s van jouw producten (al dan niet nog in ontwikkeling) of dienst (indien mogelijk). Dit kun je allemaal vooraf al uitzoeken, ik ga het sowieso van je vragen, dus wil je binnen een maand een nieuwe huisstijl, bereid dit dan alvast voor!
En vervolgens bij de start van een project spreek ik het liefste in real life af met koffie, dit kost een uurtje of ±1-2. Dit zorgt voor de klik en je weet wie je voor je hebt, mij, Bert Flier 😉 Plan dus tijd in voor onderzoek in het beginstadium van een logo ontwerpproces.
Kan ik zelf de content voor de website aanleveren?
Ja, zelfgemaakte foto’s ontvangen we het liefste van jou. Houd er wel rekening mee dat onprofessionele foto’s een onprofessioneel resultaat geven. Zelfde met teksten, je kan je eigen teksten schrijven maar houd rekening met ongeveer 16-24 uur werk (indicatie van 2 à 3 dagen eraan zitten). De meeste ondernemers zijn hier niet goed in en lopen hier op vast!
Tenzij je makkelijk zelf schrijft en weet hoe je SEO geoptimaliseerde teksten schrijft. Als je dit liever uitbesteedt, kan ik het voor je verzorgen, maar jouw input blijft nodig. Per ±300 woorden reken ik één uur werk à €74,- excl. 21% BTW. Gemiddeld een paar A4’tjes teksten laten schrijven kost je ongeveer €800-1000,- exclusief 21% BTW.
Een fotoshoot van jou/team/bedrijf/producten kost ook al gauw €1000+.
Dit alles ter indicatie…
Hoe werk je?
Klik hieronder op één van de 10 stappen om meer te lezen (je gaat naar dat betreffende onderdeel op de pagina werkwijze). Idealiter hanteren we een vaste werkwijze. Dit zorgt ervoor dat het ontwerpproces effectief en snel verloopt. Als in: een duidelijke briefing vooraf zorgt voor minder feedback en wijzigingen later in het proces en is dus fijner werken.
Hoeveel kost het?
Een high–end branding project zoals RQCK® kan al vanaf €997 voor een origineel huisstijlontwerp, €2960 voor het minimalistische webdesign en de realisatie van een moderne, goed werkende website. Met een focus op UX & SEO. (User Experience en Search Engine Optimization.) Alle prijzen excl. 21% BTW. Klik op “Weten wat het kost” voor meer informatie.
Waarom moet ik bij jou zijn?
Ik verzorg het totaalpakket. Ik ben zowel een generalist als een specialist. Ik ben een expert in logo design en weet dit ook te vertalen naar een goed werkende website (UX & SEO optimized) in de complete uitgevoerde huisstijl. Heb al meer dan 50 logo’s ontworpen, op mijn homepage staan logo’s van klanten, waarvan de overgrote meerderheid door mij ontworpen zijn. Leuk feitje: in 2025 bestaan een aantal logo’s 10 jaar, dat pleit voor minimalisme en tijdloosheid. Klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties! Vandaar dat het een duurzame investering is die over de langere termijn je herkenbaarheid verhoogt, omdat je logo hetzelfde blijft en niet aan trends gebonden is en dus niet uit de mode gaat. Ik ben ook opgeleid in Grafisch Vormgeven aan het Grafisch Lyceum Rotterdam en Art Direction aan de Willem de Kooning Academie Rotterdam.
Wat levert het me op? (ROI)
Een moderne, representatieve uitstraling die je helpt bij het aantrekken van nieuwe leads en het verbeteren van je herkenbaarheid. Goede branding maakt je marketing effectiever en helpt je doelgroep beter te targeten.
Leuk feitje: in 2025 bestaan een aantal klantenlogo’s 10 jaar!, dat pleit voor minimalisme en tijdloosheid. Klanten zijn nog steeds trots en tevreden op mijn creaties! Vandaar dat het een duurzame investering is die over de langere termijn je herkenbaarheid verhoogt, omdat je logo hetzelfde blijft en niet aan trends gebonden is en dus niet uit de mode gaat.