Bouw

Van Huizen Totaalbouw

doel

Juiste uitstraling passend bij een MKB bouwbedrijf, zowel online als offline.

oplossing

Robuuste huisstijl perfect passend bij een bouwbedrijf. Bus- en gevelbelettering. Nieuwe website. Alles in één stijl en daardoor herkenbaar en één geheel.

Via een advertentie die ik voor Van Huizen Onderhoud maakte begon het balletje te rollen en een jaar later kreeg ik de vraag of ik de complete huisstijl op me wou nemen. Het oude logo was niet meer passend qua uitstraling. Ooit alleen begonnen en inmiddels meer dan 10 man in dienst, dat vraagt om professionalisering.

Nadat de huisstijl succesvol uitgerold was hebben we ook de nieuwe website ontworpen en deze passen we regelmatig aan naar de laatste inzichten. Zo creëeren we de juiste User Experience zodat de bezoeker converteert tot klant.

Het ontwerpen van een nieuw logo heeft Bert goed opgepakt en uitgevoerd. Dankzij het nieuwe logo, met een goed verhaal en het uitwerken van een vernieuwde, frisse huisstijl hebben we de juiste uitstraling van ons bedrijf kunnen realiseren.

Gert van DobbenBedrijfsleider Van Huizen Totaalbouw

Het bedrijf en haar kernwaarden

  1. Uitbesteden aan diverse vakmensen
  2. Centraliseren van aanspreekpunt
  3. Inzetten van meerdere specialisten
  4. Vorderen continu
  5. Verduurzamen van het bouwen

uitbesteden

centraliseren

inzetten

vorderen

verduurzamen

concept

Deze kernwaarden zijn de basis voor de nieuw gevormde visuele identiteit. Zo is het centraliseren terug te vinden in de kruizen of steigers, en het inzetten van meerdere specialisten met het plaatje van stapelen van de helmen zie je terug in de gestapelde huizen. Het gaat te ver om alle kernwaarden in het logo te stoppen, maar de filosofie is zeker aanwezig.

PMS

1585 C
40%
+
0 0 0 40

CMYK

0 0 0 80

PMS

1585 C

kleuren & typografie

De kleuren zijn afgeleid van de materialen die gebruikt worden in elke bedrijfstak. Koperen leidingen voor installatie, hout voor renovatie en cement voor verbouw.

De typografie is afgeleid van de steigers (kruisjes) uit het logo. Deze hoekige stijl komt terug in de letter x uit onderstaand lettertype.

website

Onze kracht ligt in branding vraagstukken en dit geldt eigenlijk ook voor online. Met een sterke visuele stijl hebben we de website het juiste design gegeven. Waarbij we focussen op geloofwaardigheid en daarbij ook gezorgd hebben dat er op zoveel mogelijk pagina’s een link gelegd wordt naar de contactpagina of naar de contactgegevens. Want van een contactaanvraag moeten ze het hebben met de website. En daarbij wordt hun werkwijze zichtbaar in de projecten die ze uitgevoerd hebben en showen op de website. Zo krijgen potentiële klanten een juist beeld van wie ze zijn en wat ze doen en dat schept een band. En dit principe is voor de meeste dienstverleners die zich online presenteren van toepassing.